Det här låter precis som vårt "problem"! Vi har en utbyggnad från 80-talet, en betongplatta bildar tak till rummen under och golv till altanen. Betongen är målad, och det står på ritningarna att betongen är "vattenbeständig" el. något liknande. I höstas byggde vi ut skärmtaket över altanen så att det täcker hela golvytan, men när det snöade som värst nu i vintras kom det ändå in snö på taket, vi hann inte skotta undan och första tödagen upptäckte vi att det droppade in lite i en skarv i taket under... Vad göra!? Vi vill förstås gärna kunna fortsätta använda taket som altangolv, men i värsta fall får man väl offra altanen och bygga upp ett vanligt, lutande tak. Någon som har förslag på hur man kan göra för att få taket tätt?