Har bytt en väggbrytare till en taklampa men nu får jag ingen ström i uttaget. Kopplat exakt likadant men ser också att tändtråden inte går hela vägen till uttaget, men det är kanske helt normalt?
Antingen fel på helt ny brytare eller så är det glapp någonstans. Driver mig lätt till vansinne. Finns det något smart sätt o felsöka detta? Ska prova med en annan brytare också.
Antingen fel på helt ny brytare eller så är det glapp någonstans. Driver mig lätt till vansinne. Finns det något smart sätt o felsöka detta? Ska prova med en annan brytare också.
Hur menar du, inte hela vägen till uttaget? Gör den inte det så kan det ju omöjligt fungera...P Pittersenn skrev:Har bytt en väggbrytare till en taklampa men nu får jag ingen ström i uttaget. Kopplat exakt likadant men ser också att tändtråden inte går hela vägen till uttaget, men det är kanske helt normalt?
Jodå, tar alltid bilder. Men har bytt 10 andra brytare utan problem härhemma så detta var irriterande. Läste nått att tändtråden ev kan gå mot dosa i väggen så att den inte går hela vägen. Elen från 2003 så inget lastgammalt.
Det där är den gamla va? Hur kopplade du den nya?
Är det samma modell på brytare?
Efter som det inte fungerar misstänker jag att det inte är kopplat exakt lika.
Efter som det inte fungerar misstänker jag att det inte är kopplat exakt lika.
Den har anslutningarna på samma ställen men brytaren är nyare. Men oavsett berodde det på ett glapp som satt i en annan dosa som var täckt. Så case closed, uttaget funkar nu.R roli skrev:
Klicka här för att svara