Tänkte bara kolla med er visa här...

I vårt besiktningsprotokoll står det att vi bör byta "nockband". ....

Har läst endel här om det. Och förstått att materialet (pappen?) kostar ca 1000?

Egentligen borde det " bara" vara att ta bort de översta pannorna på nocken och byta pappen?

Till den viktigaste frågan:?

Är det så "enkelt" som det låter eller har jag missat en stor punkt?
 
Om taket är 'rätt lagt' så bör det vara precis som du säger.
Dock kan nockpannorna ev. vara 'limmade' vilket i sin tur kan medföra att de går sönder när dom ska plockas bort.
Har för mig Benders har fina instruktionsfilmer hur man just byter nockband. :)
 
Vissa kallar ju tätningsbandet i plast som kan sättas mellan nockpanna å vanliga pannan för nockband oxå. Kolla upp vilket det är först
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.