1 426 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Byte av golv
Tjena
Äger en liten fastighet som är byggt runt slutet av 40 talet. Nu är det så att vi skall bygga ut kåken för att så småningom flytta in där. Men trägolven i huset ligger väldigt nära marken och de gungar på sina ställen, så golven måste åtgärdas.
Undrar om någon vet om man kan gjuta en platta som grund när man rivit bort golvåsar osv. Tänker gjuta en platta på den utbyggnads del vi planerar.
Äger en liten fastighet som är byggt runt slutet av 40 talet. Nu är det så att vi skall bygga ut kåken för att så småningom flytta in där. Men trägolven i huset ligger väldigt nära marken och de gungar på sina ställen, så golven måste åtgärdas.
Undrar om någon vet om man kan gjuta en platta som grund när man rivit bort golvåsar osv. Tänker gjuta en platta på den utbyggnads del vi planerar.
Det kan man.Micke.hog skrev:Tjena
Lägg dränering och isolering underst.
Hur gör man med väggar ?
Är jag rätt ute om jag påstår att man måste kanske gjuta en liten platta
som man låter väggen stå på och sedan gjuter man fast stödet i den rätta
plattgjutningen om man så säger.
Är jag rätt ute om jag påstår att man måste kanske gjuta en liten platta
som man låter väggen stå på och sedan gjuter man fast stödet i den rätta
plattgjutningen om man så säger.
Klicka här för att svara