114 läst ·
2 svar
114 läst
2 svar
Hur skydda parkettgolv byte av kyl?
Vår gamla kombinerade kyl- och frys har gått sönder och vi behöver ganska omgående ordna med en ny.
Jag är höggravid och vi saknar nätverk i närheten som kan hjälpa till med inbärning, installation osv så vi förmodar att vi behöver köpa nåt med installationstjänst (helst online då det verkar ha kortast leveranstid?).
Men vi har ett fint parkettgolv i köket och resten av huset och jag blir inte klok på hur gamla kylen ska kunna flyttas ut och nya på plats utan att risken för att skada parkettgolvet är stor?
Vad är era bästa tips för att skydda parkettgolvet vid bytet?
Jag är höggravid och vi saknar nätverk i närheten som kan hjälpa till med inbärning, installation osv så vi förmodar att vi behöver köpa nåt med installationstjänst (helst online då det verkar ha kortast leveranstid?).
Men vi har ett fint parkettgolv i köket och resten av huset och jag blir inte klok på hur gamla kylen ska kunna flyttas ut och nya på plats utan att risken för att skada parkettgolvet är stor?
Vad är era bästa tips för att skydda parkettgolvet vid bytet?
https://www.byggmax.se/oljehärdad-trossbottenskiva-p07042
Board eller liknande används av hantverkare för att skydda mjuka trägolv
Tejpas med starkare tejp i skarvar
Board eller liknande används av hantverkare för att skydda mjuka trägolv
Tejpas med starkare tejp i skarvar
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Vi har gamla ärvda trasmattor som vi plockar fram vid sådana tillfällen. Glöm inte bort att installatören kommer att gå med grova skor av säkerhetsskäl.
När de renoverade badrummet och behövd flytta tvättmaskinen, gå med grova skor, köra säckkärra etc. täckte de golven med 3 mm board (masonit).
När de renoverade badrummet och behövd flytta tvättmaskinen, gå med grova skor, köra säckkärra etc. täckte de golven med 3 mm board (masonit).
Klicka här för att svara