Hej ärade forum medlemmar,

Jag och min sambo har gått segrande ur en budgivning. Efter genomgång med Anticimex framkom det att man från deras sida rekommenderar att byta golven i huset (114m2). Man har uppmätt förhöjda värden i golvregel när man mätt på olika ställen i huset. Huset är byggt -69 och är av konstruktionen platta på mark med uppreglat isolerat golv, finns ingen källare.

Efter var jag har läst mig till kan man montera in fläkt för att öka ventilationen under golvet och på så sätt skapa en bättre miljö. Men att detta endast är en "nödlösning" och att man inte kommer åt själva problemet i sig.

Min fråga är hur pass orolig behöver man vara för detta? Ingen lukt finns i huset. Förstår självklart att det är svårt att säga hur fukten kommer att utvecklas. Men kan det vara så att man behöver byta ut golven snarast eller kan det vara så att detta likaväl kan dröja 10år innan det är dags? Hur mycket ska man lita på Anticimex?

Offerter jag fått in landar runt 250 000kr för 114m2. Tacksam för svar och tankar kring detta då vi känner oss lite vilse med tanke på att det är vårt första husköp.

Mvh
Daniel

Det du behöver göra är att analysera vad A skrivit.
Har dom friskrivit sig för det som är eller har dom bedömt att allt i trossbotten behöver bytas?

Jag skulle själv sätta in nivell med golvvärme och avfukta med mitsubichi avfuktare som jag skulle användas för att torka tvätt också.
Offerten 2000 kr per kvadratmeter låter häftig.
Matrialkostnad per kvadrat ca700 per kvadrat inklusive golvvärme som jag rekomenderar.
Du bör hamna på 1500 inklusive arbete och rivning.Jag tycker att du bör göra jobbet om ANT ICIMEX rekomenderar det och det borde vara ett dolt fel så säljaren borde ge dig hälften dvs 125kkr

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.