8 373 läst ·
48 svar
8k läst
48 svar
Byte av frånluft/värmepump med varmvattenberedare
jag bryr mig inte om vad du har.JLyck skrev:
Jag bryr mig om vad andra försöker nå.
Du och jag har olika tänkanden.
Tyvärr.
pperssons skrev:
ja, kanske det.
Men jag har inte Aspbergers sjukdom. Jag bara är som jag är.
Men nu ska jag fortsätta upplysa andra att inte installera onödig skit i sina hus. Är det jobbigt för dig så får du klaga någonannanstans.
tyvärr kan jag inte hjälpa dig
Jag har alltid haft ont av fulla stockholmare.
Det började tidigt i mina år…
Nej skulle aldrig endast ha llvp som susar hela tiden, är så nöjd med bergvärme, och skulle inte byta ut den mot något annat. i Stugan har jag llvp, men så fort jag kommer dit slår jag av den och eldar, orkar inte lyssna på fläktsurret hela tiden. Nätterna får dock pumpen gå, så man slipper elda.
Nu har jag haft vår LLVP i 2 veckor. Suset är minimalt. Men det kan förstås ha med att göra vad man gör det till. Dessutom har jag jag sparat 40% energi på 10 dagar!!!!!!!!
1. Många människor säger vad du bör göra. NEJ, gör det inte.
Svar: Tänk noga efter vad det är som är bra för dig.
2. Dra ner din energi totalt under 12 månader för vad ni själva står ut med.
3. Om du ska installera solpaneler. Dra ner men dra inte mer maximalt. Dra ner till den nivån du behöver. Installera solpaneler därefter. DU/NI kommer att spara massa pengar på detta. Alla solpanelbolag är ute efter vilken energiåtgång ni har idag, dra ner sedan installera era paneler.
5. Om du installerar LLVP så GLÖM inte att du skall byta det om 15-20 år. Räkna på allt. Låt ingen ta fördel av dina pengar.
Smart Enkelt och Billigt
1. Många människor säger vad du bör göra. NEJ, gör det inte.
Svar: Tänk noga efter vad det är som är bra för dig.
2. Dra ner din energi totalt under 12 månader för vad ni själva står ut med.
3. Om du ska installera solpaneler. Dra ner men dra inte mer maximalt. Dra ner till den nivån du behöver. Installera solpaneler därefter. DU/NI kommer att spara massa pengar på detta. Alla solpanelbolag är ute efter vilken energiåtgång ni har idag, dra ner sedan installera era paneler.
4. Att bo i Norrbotten och säga Bergvärme borde absolut vara förbjudet i denna tråd. Du jämför äpplen och hallon vännen.DonPablo skrev:
5. Om du installerar LLVP så GLÖM inte att du skall byta det om 15-20 år. Räkna på allt. Låt ingen ta fördel av dina pengar.
Smart Enkelt och Billigt
Redigerat:
Glöm inte att om ni behöver byta paketet... typ LLVP, LVP, BVP eller dylikt efter 15-20 år. Eller ett klassisk NIBE RAS EFTER 8 år
Räkna på deadline..... Se vad du får ut av allt.
Grabbarna som som installerar verkar var guds gåva till mänskligheten just nu. Ifrågasätt varje installation, Fråga om löpande faktura. De löpande brukar springa iväg........
Dvs de återkommer aldrig.
Jag fick ett pris på det här
M.A.O Installationspriset överstiger kostnaden för produkten. DVS 23.000kr för produkten (för mitt alternativ)
Samt 26700kr för installation.
Hur i helskotta har den killen tänkt som jag lämnade offert till:
Jag skrev:
1: Jag vill ha installation av en Nibe F110
2: Vi tömmer den gamla och bär in den nya på plats.
3. Det finns befintlig isoleringsmatta för frånluft från föregående EX!
4: Jag fick ett hutlöst installationspris på min NIBE F110 för 26700kr......
Denna killen ska koppla 2 luftslangar á 125mm
2st befintliga 22 mm PEX slangar
1 st 32 mm spillvatten
Man börjar verkligen verkligen undra vad ungtupparna håller på med. De verkar vilja tjäna storkovan direkt.
5: Nej ventilationsinställning är beställt från annat företag.
Räkna på deadline..... Se vad du får ut av allt.
Grabbarna som som installerar verkar var guds gåva till mänskligheten just nu. Ifrågasätt varje installation, Fråga om löpande faktura. De löpande brukar springa iväg........
Dvs de återkommer aldrig.
Jag fick ett pris på det här
M.A.O Installationspriset överstiger kostnaden för produkten. DVS 23.000kr för produkten (för mitt alternativ)
Samt 26700kr för installation.
Hur i helskotta har den killen tänkt som jag lämnade offert till:
Jag skrev:
1: Jag vill ha installation av en Nibe F110
2: Vi tömmer den gamla och bär in den nya på plats.
3. Det finns befintlig isoleringsmatta för frånluft från föregående EX!
4: Jag fick ett hutlöst installationspris på min NIBE F110 för 26700kr......
Denna killen ska koppla 2 luftslangar á 125mm
2st befintliga 22 mm PEX slangar
1 st 32 mm spillvatten
Man börjar verkligen verkligen undra vad ungtupparna håller på med. De verkar vilja tjäna storkovan direkt.
5: Nej ventilationsinställning är beställt från annat företag.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden