Efter att ha läst alla trådar om tegel så blev jag inte mkt klokare, tyvärr.  :'(

Men hoppas få hjälp nu.  ;)

Vårat hus är byggt 1957 av tegel av denna typen: http://www.randerstegl.dk/se/RT225/tech/ , det ser ut som att vi har den massiva typen av tegel.
Nu till frågan: Sydvästläget är ju mest utsatt, då det har lossnat bitar från tegelstenar.
Enklast är väl att ta bort HELA tegelstenen å erstätta det med en ny?
Sen är det så att 3 utav husets sidor, så är det påstruket med något, jag vet inte vad, rainstop? detta är inte genomskinnligt, utan något annat, fasaden ser nästan skitig ut. Bara baksidan av huset som är toksnygg!
Kan jag göra så här:
Att jag byter ut de teglestenar som är trasiga, sen borstar av varje tegelsten med en stålborste (!), kanke ståltrissa på borrmaskin eller något annat lämpligt sätt!
Förslag mottages tacksamt!
Sen behandlar jag fasaden med Alcro regnstop! Är detta ett korrekt sätt?  ::)
Ha en trevlig sommar!  :)

P.S Jag skall försöka å ta en bild på teglet när tillfälle ges, för just nu så regnar det! D.S
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.