Hej, köpte en ny blandare till badrummet, jag tror jag behöver byta ut den grejen med gängor som sitter på vita röret, för det känns som blandarens gängor är för breda. Lägenheten är byggd 1993.

Någon som vet vad jag ska fråga efter på byggvaruhuset?

• Två vita rör med metallgängor kopplade till två silverfärgade rör under ett handfat i ett badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flexibel metallslang med gängad anslutning, kanske en vattenanslutning till en blandare i badrum, visas på mönstrat underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Räcker slangarna nedanför de gamla kopplingarna? Isåfall skulle jag byta de helt.

hur menar du nu?, måste väl byta ut allt som är i mässingsfärg i ena bilden till en med bredare diameter så blandarens gängor fäster?

Ja? Men räcker slangarna nedanför så du kan kapa röret så kan du ju byta till roligare kromade kopplingar.

• Gilla
Challe777
  • Laddar…
C Challe777 skrev:
hur menar du nu?, måste väl byta ut allt som är i mässingsfärg i ena bilden till en med bredare diameter så blandarens gängor fäster?
Hej, åk till en vvs butik, ta med nya och gamla blandaren och fotot på rören så får du hjälp med nya kopplingar, jag avråder dig från att kapa rör på egen hand, du borde ha hjälp av någon som kan, dina frågeställningar skvallrar om du är novis när det gäller vvs,
Ps det är ingen skam att inte kunna vvs, många kopplingar att hålla reda på

• Gilla
Challe777
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.