Trist, är den upplimmad eller har du hål som kräver samma dim som den lampan? annars kan jag rekomindera min kub ovan men den är 80x80 vilket är mindre än din

AndersMalmgren skrev:
Trist, är den upplimmad eller har du hål som kräver samma dim som den lampan? annars kan jag rekomindera min kub ovan men den är 80x80 vilket är mindre än din
80x80 bör funka för att täcka "Hålen" i väggen, MEN det kommer inte göra armaturen helt centrerad över handfatet där jag vill ha den. Jag måste gå upp i storlek på armaturen så den i alla fall är 10cm bred. Och jag vill gärna ha en seriöst lampa med lysrör eller liknande, något som lyser upp hela rummet. Jag har bara 1st ljuskälla tyvärr o kan inte installera fler utan att göra större ingrepp.

wc .jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det går inte att gå 100% efter lumenvärdet som anges på LED-produkter. Om möjligt köp 1st för att testa. Att det står att den är dimbar är inte heller självklart, risken är att man får testa flera olika dimmers för att kunna få en någorlunda normal dimbar funktion.
Överlag har vi svårt att hitta starka G9 LED till vår butik. Problemet är att lampan är så liten och att tillverka en liten LED med stor kraft > högre värmeutveckling > kort livslängd.

En spot sprider inte ljuset, den samlar det i en kon på gissningsvis 36 grader (en cirkel med 1.4m radie på golvet) Hitttar du en med större vinkel blir det bättre.
Det är nog inte ljusflödet i sig som är problemet.

sunqan skrev:
En spot sprider inte ljuset, den samlar det i en kon på gissningsvis 36 grader (en cirkel med 1.4m radie på golvet) Hitttar du en med större vinkel blir det bättre.
Det är nog inte ljusflödet i sig som är problemet.
Dessa LEDs har LED-chip riktade i samtliga riktningar, vissa har dock inga leds riktade rak fram vilket jag skulle undvika

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.