Uppdatering: Fick idag en ny utbytes transformator från Arlo 16-24v som jag nu kopplat in.
Allting fungerar fint och den nya är nu inkopplat men som befarat så vill den befintliga ringklockan inte riktigt klara av de 8v mer den nu får.
Det hörs en ”klickande” ljud ifrån ringklockan inomhus med jämna mellanrum och det låter nästan som den vill lösa ut ringklocka men det kommer inget ljud (plingar endast när man trycker på arlo kameran).
Bifogar en bild på kopplingen.
Vad är tipset? Helt koppla ut ringklocka och köra en separat från arlo? Hur kopplar jag då för att få ström matningen till fronten?
Allting fungerar fint och den nya är nu inkopplat men som befarat så vill den befintliga ringklockan inte riktigt klara av de 8v mer den nu får.
Det hörs en ”klickande” ljud ifrån ringklockan inomhus med jämna mellanrum och det låter nästan som den vill lösa ut ringklocka men det kommer inget ljud (plingar endast när man trycker på arlo kameran).
Vad är tipset? Helt koppla ut ringklocka och köra en separat från arlo? Hur kopplar jag då för att få ström matningen till fronten?
Men varför kör du inte på 16V när trafon klarar det?F Flingan2 skrev:Uppdatering: Fick idag en ny utbytes transformator från Arlo 16-24v som jag nu kopplat in.
Är det en lik eller växel trafo (jo jag att en transformator kör växel)? Du borde ju inte fått en lik men så det nu blivit fel...
Själva kameran ska enligt manualerna ha 16-24v, vägar därför inte köra den i bara 16v.
Det som det handlar om nu är om jag ska försöka koppla runt min befintliga ringklocka för bli av med klickandet och i såna fall hur bör kopplingen ske i skåpet enligt tidigare bild.
Det som det handlar om nu är om jag ska försöka koppla runt min befintliga ringklocka för bli av med klickandet och i såna fall hur bör kopplingen ske i skåpet enligt tidigare bild.
Vad menar du med "vägar därför inte ..."., menar du vågar eller vägrar?F Flingan2 skrev:
Om specifikationen säger att enheten kan drivas av 16-24 V, så betyder det att den fungera inom detta spänningsintervall, alltså 16, 17, 18 ...eller 24 V.
Jag har också Arlo videoringklocka. Varför krångla med befintlig gammal ringklocka också? Du kan sätta upp i Amazon alexa att arlo aktiverar din stereo, lampor eller vad som helst. Eller så kan du köpa Arlos ljudenhet som kommunicerar trådlöst.
Sätt Arlos transformator efter säkring och sedan elkabel direkt till videoringklockan, thats it.
Sätt Arlos transformator efter säkring och sedan elkabel direkt till videoringklockan, thats it.
Vet någon här vart eller vilken ström adapter man kan köpa till en arlo doorbell. Har letat som en dåre utan att lyckas. Min elektriker hänvisar mig till en strömadapter, men det är inte så enkelt att hitta en sådan. Har ingen befintlig transformator, vi har dessutom ingen möjlighet att montera en.
Har själv köpt 17 volten, men valde bort den till den 24 volten man får med i paket när man köper EU varianten.J Johnnie91 skrev:
Kjell har en 24 voltaren.
https://www.kjell.com/se/produkter/...ar/tufvassons-natadapter-ac-24-v-20-va-p44895
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden