G Gramphos skrev:
Kan du ta lite bilder på hur du kopplat in den.

Du ska också se till att den sitter i läge F. Alltså reglering efter endast golvgivare (om du inte har termostaten i samma rum som golvvärmen och vill styra den utifrån rumstemperatur.

Hur ser termostaten ut när den är inkopplad? Kommer du åt att mäta spänning på utgångarna till värmeslingan?

Vet du att värmeslingan är hel? Kan du mäta motståndet över den också?

Ok.
1) se bilder nedan
Elektrisk golvsensordosa med anslutna kopparledningar och blå kablar i ett öppet väggutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand som håller en elektrisk installationsdos med synliga anslutna kablar mot en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2) yes - inställd på F! Vill endast att golvet ska påverka
3) tror det är svårt, då jag inte kan mäta ”i” dosan - men kanske finns andra kreativa sätt?
4) nej - denna är helt dold för mig…

Jag tycker egentligen att du har konstiga färger på dina kablar, men det stämmer ju med hur det satt från början. Men tycker det är konstigt att golvgivaren är blå/brun och vägmeslingan är genomskinlig.

Om du känner dig säker på vad du gör och har en bra multimeter som du känner att du kan mäta spänning med när säkringen är i så kan du mäta på skruvplintarna i dosan när den är öppen, men gör det inte om du inte är bekväm med det, då det innebär att du mäter på livsfarlig spänning.

Mät motståndet mellan de två kablarna med genomskinlig isolering när de inte är fastsatta i något.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.