Undrar om det är simpelt att demontera denna lampkontakt och sätta in de nya moderna? Hur gör man? Vet inte hur det ser ut bakom :cool:

bildfw.jpg

Timor skrev:
Koppla ur blå / brun, skruva bort den gamla, ersätt förslagsvis med:

[länk]
Så man skruvar bort den gamla med kroken alltså och den nya standarden passar i gamla uttaget? Bra!

den passar inte.

Du skall ha en för äldre lamputtag, med krok i mitten.

krok i mitten är det väl iofs på de nya också. Skillnaden mellan nytt o gammalt är att den här gamla sitter ihopskruvad genom att kroken i mitten är gängad i dosan i mitten.

Nyare versioner har 2 skruvar i kanten, med en krok i mitten.

Ah, trodde den hade skruvningen i mitten.

My bad..:blushing:

Stort tack alla! Gängade ur den och den var över 10cm lång och gängad långt upp i hålet i mitten.

Hej igen,

Köpte mig ett par liknande dosor idag men insåg när jag kom hem att de är för stora på baksidan. Mina hål är 65mm och dessa dosor behöver bra myckket mer. Kanske blir svårare med de små innermåtten då?

Varför byter du inte till locken som någon länkade till?

Dosan syns ju inte...

Tiger79 skrev:
Varför byter du inte till locken som någon länkade till?

Dosan syns ju inte...
Alltså baksidan på de locken har ju kopplingar och dessa kopplingar sitter bredare än de 65mm mitt hål är dvs jag kan inte få upp den jämt med taket.

Bricco skrev:
Alltså baksidan på de locken har ju kopplingar och dessa kopplingar sitter bredare än de 65mm mitt hål är dvs jag kan inte få upp den jämt med taket.
Ok, då blev det svårare.

MVH

Du ska inte ha något av dom länkade, du ska behålla din gammla krok och använda produkt med E nr:18 950 62 (eller 18 950 72 om det är jordat)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.