Ska byta strömbrytare i köket men blev fundersam över färgerna i den gamla brytaren.
Hur ska jag sätta kablarna i den nya dosan?
Hur ska jag sätta kablarna i den nya dosan?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
En bild på gamla brytaren från framsidan tack.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Där såg man ju inte så mycket.
finns det någon sorts märkning där trådarna går in?
finns det någon sorts märkning där trådarna går in?
Om du kikar under vipporna på brytaren så ser du hur "kontakterna" sluter och bryter. en "anslutningkan" ge kontakt till dom bägge andra anslutningarna (eller bryta). Den anslutningen ska fas ligga på (troligen svart).
Ps den kan även vara märkt med P eller L
Ps den kan även vara märkt med P eller L
Klicka här för att svara

