Hej!

I mitt badrum har jag två spotlights. De fanns där när jag flyttade in, alltså är det inte jag som installerat dem.
Dessa är från Lumience, modell 079060. Den ena har slutat fungera och jag tänkte skruva loss och byta ledlampan.

Har försökt skruva och vrida med ganska mycket kraft men vad jag än gör så förstår jag inte hur jag ska få ut den lampan som slutat fungera. Försöker skruva åt motsatt håll enlighet manualen men den rör inte på sig. Är det någon som kan hjälpa mig?

Har bifogat bilder samt en skärmdump från installationsmanualen jag hittade på nätet.

• Illustration av installationsmanual för spotlight i badrum, med steg-för-steg anvisningar och diagram för korrekt montering och byte av ljuskälla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inbyggd spotlight från Lumience i taket, modell 079060. Lampan är rund, med en vit ram och genomskinlig lins.
    Skapa konto
  • Spotlight i taket med märkning "InStar Trend 75 IP44" och handen som håller den. Modellen är Lumience 079060.
    Skapa konto

Bästa svaret

Locket/glaset ska "bara" skruvas bort.
Vridas ca en cm så ska det lossna.

Dock så kan det va ett helvete att få riktigt grepp på den.
Inbyggd takspotlight i vit ram med gröna pilar som visar vridriktning för att lossa glaset.
Skapa konto

maah maah skrev:
Locket/glaset ska "bara" skruvas bort.
Vridas ca en cm så ska det lossna.

Dock så kan det va ett helvete att få riktigt grepp på den.
[bild]
Tack!
Jag lyckades byta lampan nu. Fick ta ner hela armaturen och greppa locket med tång som jag slog på med en hammare. Till slut lossnade den och jag kunde skruva av locket.. den satt stenhårt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.