Hej! Lampknappen till köksfläkten Franke 250-10 satt löst och lossnade sedan helt. Kan man öppna kåpan vid vredet på något sätt och sätta tillbaka knappen? Den hoppade liksom ur fästet som sitter bakom…

• Köksfläktskåpa Franke 250-10 med en lös eller saknad vredknapp, exponerat fäste där knappen ska sitta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
om jag minns rätt så sitter där små klor på baksidan av knappen som troligen gått sönder

Precis en sådan försöker vi byta. Köpte en reservknapp, men det är lögn i helsike att få fast den eller så är jag väldigt dålig på att förstå den lilla instruktionen

K Klubba.888 skrev:
Hej! Lampknappen till köksfläkten Franke 250-10 satt löst och lossnade sedan helt. Kan man öppna kåpan vid vredet på något sätt och sätta tillbaka knappen? Den hoppade liksom ur fästet som sitter bakom…
Jag brände bort de där plast piggarna i hålet som syns på bilden och lödde fast kablarna på ren ny knapp ( 19mm)( kostar 15:-) som passade i hålet. Simsalabim så fungerar allt igen😁

• Köksstegknapp med nytt installerat knapphål och lödda kablar enligt beskrivningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jo J-son och 1 till
  • Laddar…
L Lokeas skrev:
Jag brände bort de där plast piggarna i hålet som syns på bilden och lödde fast kablarna på ren ny knapp ( 19mm)( kostar 15:-) som passade i hålet. Simsalabim så fungerar allt igen😁
Låter bra. Men fattar inte hur du menar? Har exakt samma problem som TS. Haft flera knappar men de går sönder hela tiden.
Lödde du kablarna på knappens hållare (den som sitter inuti)? Vad är 19mm? Vart köpte du knappen?

Så less på detta så jag funderar på att installera en vippströmbrytare i metall som håller.

J Jo J-son skrev:
Låter bra. Men fattar inte hur du menar? Har exakt samma problem som TS. Haft flera knappar men de går sönder hela tiden.
Lödde du kablarna på knappens hållare (den som sitter inuti)? Vad är 19mm? Vart köpte du knappen?

Så less på detta så jag funderar på att installera en vippströmbrytare i metall som håller.
Hållet där knappen sitter är 19mm i diameter. Ja jag köpte en helt vanlig strömbrytare där jag lödde fast kablarna och tryckte in knappen i hålet. Köpte brytaren på Styra hem. https://www.styrahem.se/p/634/styra...ema-hBQyQpNammbBPHtaOfLiKHHIcrw4aAtgIEALw_wcB

• Gilla
Jo J-son
  • Laddar…
L Lokeas skrev:
Hållet där knappen sitter är 19mm i diameter. Ja jag köpte en helt vanlig strömbrytare där jag lödde fast kablarna och tryckte in knappen i hålet. Köpte brytaren på Styra hem. [länk]
Jag köpte en liknande knapp till min Futurum 200 köksfläkt på Tradera ännu billigare 37 kr inklusive frakt. Fungerade perfekt. Jag lödde fast ledningarna till kontaktdonen som var 4,8 mm breda.
https://www.tradera.com/item/343404...ombrytare-passar-till-koksflakt-med-20-mm-hal

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.