En killgissning är att det inte går, då den "platta" stickpropp inte är specade för en last, som är 4 gånger så stor. Har för mig att det är max 2 A och då kan man ju teoretiskt koppla in 4x2 =8 A, som ju är större än 2. Obs, är ej säker på värdena, men ganska säker på att den inte klarar 16 A, som den "runda" kontakten klarar.
Kollade nu den platta klarar 2,5A, så det går tyvärr inte att byta
Då behöver jag helt enkelt flytt uttaget 10 cm
Jag borde kunna göra ett nytt doshål på den nya platsen. Dra en stump flexslang mellan en ny fotsida och den gamla dosan och sen sätta ett täcklocl med skruv över den gamla dosan.
anledningen är att det idag är ett sängben precis framför uttaget.
Jag borde kunna göra ett nytt doshål på den nya platsen. Dra en stump flexslang mellan en ny fotsida och den gamla dosan och sen sätta ett täcklocl med skruv över den gamla dosan.
anledningen är att det idag är ett sängben precis framför uttaget.
Kolla först om det inte är lättare att flytta benet på sängen någon dm. Så gjorde jag när en tilluftkanal till kaminen var lite i vägen för sängbenet.
vcx
Byggnovis
· Göteborg och Bohus län
· 329 inlägg
vcx
Byggnovis
- Göteborg och Bohus län
- 329 inlägg
Ja skillnaden blir hårfint. Arbetsinsatsen blir ungefär lika. Anledningen är att jag har både rotdosa och vp slang samt FK. Jag har dessutom täcklock med skruvhål.
Men jag har inte ledning för utanpåliggande montage, Förhöjningsram (till uttaget) eller täcklock med brunn.
kort och gott, jag har allt material för infällt montage.
Men jag har inte ledning för utanpåliggande montage, Förhöjningsram (till uttaget) eller täcklock med brunn.
kort och gott, jag har allt material för infällt montage.