7 236 läst ·
32 svar
7k läst
32 svar
Byta handtag på terassdörr
Aha ok tack, ska kolla upp det. Tack.
Behöret på detta handtag är ju vara skruvbart inifrån, men jag antar att det ändå gäller. Att någon del av låset/handtaget ska ha envägsskruv.
Skulle vilja se scenariot där en bov krossar en ruta, går in, demonterar låset inifrån för att kunna öppna dörren för att bära ut en TV.
Behöret på detta handtag är ju vara skruvbart inifrån, men jag antar att det ändå gäller. Att någon del av låset/handtaget ska ha envägsskruv.
Skulle vilja se scenariot där en bov krossar en ruta, går in, demonterar låset inifrån för att kunna öppna dörren för att bära ut en TV.
Det handlar inte om sannolikhet utan hur normerna (klassningarna) är utformade.Fishdoc skrev:
Aha ok tack, ska kolla upp det. Tack.
Skulle vilja se scenariot där en bov krossar en ruta, går in, demonterar låset inifrån för att kunna öppna dörren för att bära ut en TV.![]()
Tänk istället att de sitter i en annan miljö där man måste garantera att de inte kan plockas ned.
Normerna är utformade för fler faktorer än de man har hemma.
Klicka här för att svara