Hej alla!
Måste byta ut min gammla golvvämetermostat på badrummsgolvet men fick lite huvudbry här.
Jag tänkte köpa en Kelvin https://golvvarmebutiken.se/Elektrisk-golvvaerme/Termostater/Golvvarmetermostat-Laxvik.htm .
Som ni ser på min gammla så går det in Brun, Svart, Ljus blå och Mörk blå. Vilka blå hör till Svart och Brun?
Tog också med bild på Kelvin termostaten som har Heating L,N och L, N. Så jag undrar då om ni kan jamföra ritningen på locket på gammla och hur jag kan få det rätt på den nya?
Tacksam för förslag.
Måste byta ut min gammla golvvämetermostat på badrummsgolvet men fick lite huvudbry här.
Jag tänkte köpa en Kelvin https://golvvarmebutiken.se/Elektrisk-golvvaerme/Termostater/Golvvarmetermostat-Laxvik.htm .
Som ni ser på min gammla så går det in Brun, Svart, Ljus blå och Mörk blå. Vilka blå hör till Svart och Brun?
Tog också med bild på Kelvin termostaten som har Heating L,N och L, N. Så jag undrar då om ni kan jamföra ritningen på locket på gammla och hur jag kan få det rätt på den nya?
Tacksam för förslag.
Har du funderat lite själv hur det kan hänga samman?
Golvvärmeslingan bör vara den som är kallad "charge" på den gamla termostaten. Har dom kopplat enl. schemat så bör då brun och ljusblå vara slingan.
Mörkblå och svart skulle då vara N och L.
Golvvärmeslingan bör vara den som är kallad "charge" på den gamla termostaten. Har dom kopplat enl. schemat så bör då brun och ljusblå vara slingan.
Mörkblå och svart skulle då vara N och L.
Når du säger det så ser jag ju att det borde vara så, tackarE etompau skrev:
Klicka här för att svara



