11 293 läst ·
18 svar
11k läst
18 svar
Byta gjutjärnsbrunn [se bild]
Hallå alla rörläggers och andra intresserade.
Det har stått still ett tag, men nu är det full fart igen. Jag bestämde mig för att försöka behålla den andra golvbrunnen också och är nu på jakt efter smidigaste lösningen för detta.
Det jag undrar nu är följade:
* Går det att köra in en ersättningsmuff i första böjen? Detta pga att röret är kapat jäms med muffen då detta var limmat.
* Eller när använder man ersättningsmuffen annars?
Annars så förstår jag att lösningen är att kapa själva röret längre in mot väggen och sätta en skarvmuff, jag är bara rädd för att detta ska spricka. Jag har för mig att böjarna är betydligt mer hållbara än själva rören.
Andra tips eller synpunkter är också välkomna.
Det har stått still ett tag, men nu är det full fart igen. Jag bestämde mig för att försöka behålla den andra golvbrunnen också och är nu på jakt efter smidigaste lösningen för detta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det jag undrar nu är följade:
* Går det att köra in en ersättningsmuff i första böjen? Detta pga att röret är kapat jäms med muffen då detta var limmat.
* Eller när använder man ersättningsmuffen annars?
Annars så förstår jag att lösningen är att kapa själva röret längre in mot väggen och sätta en skarvmuff, jag är bara rädd för att detta ska spricka. Jag har för mig att böjarna är betydligt mer hållbara än själva rören.
Andra tips eller synpunkter är också välkomna.
Kapa försiktigt med bågfilsblad som inte river så mycket åt gången.
Det är rätt väg att gå.
Hållare till bågfilsblad är att rekommendera
24,90:- på Biltema.
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Sag-och-Fil/Handtag-for-bagfilsblad-2000021817/
Det är rätt väg att gå.
Hållare till bågfilsblad är att rekommendera
24,90:- på Biltema.
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Sag-och-Fil/Handtag-for-bagfilsblad-2000021817/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara