Fortsätt då med att ha de ihop. Skall finnas två hål på L-plinten som du sticker i resp. kabel i.

Edit: Ser att det är skruvplint på det nya uttaget. Svårt att se hur man på detta skall koppla in kablarna, kanske finns det två anslutningar även på detta uttag men det syns inte på bilden då den är tagen uppifrån. En bild från sidan anslöjar hur det ser ut...
 
C caril skrev:
Och så svart och Brun i L?
Ja svart och brun ihop på L och de blå ihop på N precis som du tänkt dig. Vi får utgå från att det gamla var gjort korrekt så du behöver inte ge dig in på att analysera hela rummets egenskaper som det ofta i onödan förvirras med i liknande trådar. Både nya och gamla är ojordade det är betydligt bättre än där gamla ojordade byts mot jordade utan ansluten PE.
 
  • Gilla
caril och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.