Cheesen Cheesen skrev:
Eftersom jag ändå satt och solade så tänkte jag knappra lite på ryssens sida... Men om trappen kommer att funka beror på bjälklaget.
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]

Utsikten från kontoret...[bild]
Vilken härlig utsikt! Och stort tack för uträkning och testande!

• Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Uträckta sitter ritar trappor hela dagen.
Tänkte inte på att de kunde va virus när jag la in länken
har testa den å den funkar rätt bra

Ett bra alternativ är att ta in offerter från trapptillverkare De flesta brukar skicka med en "skiss"
Finn bra både utländska och svenska

Spiraltrappa med nedre sväng och trästeg, omgiven av konstverk och skulpturer på ett golv med träimitation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lånar tråden för en fråga om spartrappan byggera style. Som ni ser på bilden har denna trapp svängen i den nedre delen av trappan. Jag skulle behöva ha svängen i övre delen av trappan. Tror ni att det skulle gå att montera trappan så? Tack på förhand.

Cheesen
Z Zingonr1 skrev:
[bild] Lånar tråden för en fråga om spartrappan byggera style. Som ni ser på bilden har denna trapp svängen i den nedre delen av trappan. Jag skulle behöva ha svängen i övre delen av trappan. Tror ni att det skulle gå att montera trappan så? Tack på förhand.
Nej, handledaren går ej att böja. Den trappen är för övrigt antagligen inte godkänd vid nybyggnation då handledaren börjar för högt upp.

Men om man sätter handledaren i början av trappan? Det finns även en kortare handledare som man kan köpa till och montera i själva svängen där uppe.

Cheesen
Z Zingonr1 skrev:
Men om man sätter handledaren i början av trappan? Det finns även en kortare handledare som man kan köpa till och montera i själva svängen där uppe.
Tycker inte att den verkar speciellt säker. Men kolla för all del med tillverkaren.

• Gilla
Zingonr1
  • Laddar…
Z Zingonr1 skrev:
Tänk gärna ett/två steg längre fram, om någon olycka händer och ambulanspersonal behöver hämta någon där uppe med båren.

Förstår din tanke. Men av utrymmesskäl så kan vi inte ha en jättestor trappa. Och idag är det bara en "stege" så denna skulle vara en förbättring. Frågan kvarstår dock om man kan montera svängen i överdelen istället för nederdelen. Men jag ska prova att ringa leverantören och se vad dom säger.

Av bilden att döma ser det ut att gå att vrida lite hur som helst. Leverantören vet!

• Gilla
Zingonr1
  • Laddar…
Mikael_L
Det där är ju inte en trappa, det är en designad stege ! ;)

• Gilla
Ingenjören och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det där är ju inte en trappa, det är en designad stege ! ;)
Hahaha ja men då snyggare än den "stegen" vi har idag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.