1 726 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Byta fläkt- orimligt dyrt?
Jag bor i en BR. byggd på 80-talet. Jag skulle vilja byta ut fläkten, eller rättare sagt fläktkåpan. Den är rätt sliten och börjar bli ganska sunkig. Dock så styrs all ventilation genom fläkten och då verkar det som jag inte kan göra vad jag vill.
Jag mailade Riksbyggen som är vår förvaltare. Fick svar att det skulle kosta mellan 8000-12000 kr, rostfri dyrare. Det ska vara Fläktwood CPDK.
Kan det stämma att det är så dyrt och det är bara en sorts modell att byta till? Känner att jag har noll koll på detta och kontakten på RB är inte hjälpsam.
Jag mailade Riksbyggen som är vår förvaltare. Fick svar att det skulle kosta mellan 8000-12000 kr, rostfri dyrare. Det ska vara Fläktwood CPDK.
Kan det stämma att det är så dyrt och det är bara en sorts modell att byta till? Känner att jag har noll koll på detta och kontakten på RB är inte hjälpsam.
Husägare
· Klagshamn
· 106 inlägg
Är det bara själva kåpan som ska bytas eller är det även själva motorn? Är det bara kåpan så låter 8000-12000kr dyrt. Samma kåpa går att hitta på nätet för under 5000kr.
Bara kåpan, det är den är sunkig och lite småsönder. Så ja, det känns ju orimligt dyrt...!J Jesper Karlsson3 skrev:
Motorn, undra om inte BRF står för den? Men den funkar ju (tror jag, haha!) så den vill jag ju inte byta ut.
Husägare
· Klagshamn
· 106 inlägg
Skicka denna länken till Riksbyggen och fråga varför dom ska ha dubbelt så mycket https://www.ventilationsshopen.se/se/cpdk-600mm-hoger-vit
Klicka här för att svara