Hej, tänkte byta ut en strömbrytare och tog en bild på den gamla och visade upp i bygghandel, fick förklarat för mig att det var en ”dubbeltrapp”så en sådan inhandlades.
Såg framför mig att det skulle vara relativt enkelt och logiskt att byta (tror fortfarande att det är det, men inte för mig)men inser nu att jag hade fel.
Finns här någon som kan vägleda mig? 🙏🏻
Såg framför mig att det skulle vara relativt enkelt och logiskt att byta (tror fortfarande att det är det, men inte för mig)men inser nu att jag hade fel.
Finns här någon som kan vägleda mig? 🙏🏻
Gulgrön färg är reserverad enbart för jord och ska absolut inte kopplas till strömbrytaren.
Tyvärr går det inte att se kopplingsschemat på den gamla brytaren. Då får man mäta upp hur den fungerar. Bäst att då ta hjälp av en elektriker tycker jag.
Tyvärr går det inte att se kopplingsschemat på den gamla brytaren. Då får man mäta upp hur den fungerar. Bäst att då ta hjälp av en elektriker tycker jag.
Misstänker att dom inte var så noga med färgen på kabeln när brytaren kopplades in ?J Josth skrev:
Hur ser det ut på framsidan?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 861 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 861 inlägg
Gulgrön ledare och en massa silvertejp skriker att någon som inte har koll har varit där före dig och då är det nog bäst att ta hjälp av någon som vet vad dem gör. Har de kanske skarvat ledare med silvertejpen?!
J Josth skrev:
Verkar inte vara någon skarv däremot två bitar silvertejp på den ena och en bit på den andra, får känslan av att dom använt samma färg men satt tejp på på dom för att veta vilken som är vilken.Fairlane skrev: