Vi vet inte när taket är bytt senast, säljarna trodde 2009. Så ca 16 år sedan om man har något att gå på..
Dock är det en grop på nya delen som jag inte kan acceptera, är det normalt att man bygger så eller spelar det ingen roll?
firman svarar inte så kommer ta till ARN på den delen i så fall
Så kan bubblorna ha med värme att göra? Är ett par ställen som börjat svälla upp…
Ska jag skära upp och lappa igen? Frågan är med vad i så fall? Eller dags att göra om hela taket?
Dock är det en grop på nya delen som jag inte kan acceptera, är det normalt att man bygger så eller spelar det ingen roll?
firman svarar inte så kommer ta till ARN på den delen i så fall
Så kan bubblorna ha med värme att göra? Är ett par ställen som börjat svälla upp…
Ska jag skära upp och lappa igen? Frågan är med vad i så fall? Eller dags att göra om hela taket?
Ni vet inte när taket är gjort, men ni vet vilken firma som har gjort det? Den firman som gjorde taket åt förra säljaren tänker du, som inte köpte tjänsten, dra till ARN 16 år senare..? Lycka till.C chali405 skrev:
Ah ibland skriver man som en kratta.. jo vi vet vilken firma som lagt taket på utbyggnaden från 2023, det är där ”gropen” är, det övriga, ingen aningACME skrev:
Tycker ändå inte att det är något att bråka om (är det inte mer fel på huset skall du vara glad) även om det borde fixas. Det går på ett par tusenlappar att få åtgärdat av firman. Det kan ju vara bra att fortsätta ha gott förhållande till takläggare framöver. Om du inte gör jobbet själv.
Redigerat:
Besserwisser
· östergötland
· 2 802 inlägg
Jag gissar att det kanske är vatten i bubblan.. för skorstenen ser ut som att någon glad amatör har varit och kladdat runt ,men svårt att se på bilderna..
"Gropen "är nog ett estetiskt problem...
"Gropen "är nog ett estetiskt problem...
Ok då släpper jag ”gropen”, var mest fundersam om det är vanligt att man gör så dvs noll lutning.. men verkar inte vara något konstigt..plåtrickard skrev:
Amatören är jag då besiktningsmannen sa att det bara var att fylla på.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 455 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 455 inlägg
Det är alldeles säker som plåtrickard säger vatten som fastnar mellan två lager papp och skorstenen/lådan känns väl som en troligt ställe för läckaget. Att göra rätt runt lådan är inga större konstigheter men det bör göras av ett proffs för att det ska bli bra.
Värre tycker jag är rännan då jag tolkar det som att den är ovanför huset och den skulle jag inte känna mig särskilt trygg under I längden. Det behöver inte nödvändigtvis vara panik men en lösning med en ränna helt i papp är mycket säkrare men också ganska mycket jobb så då kanske det blir rimligare att ta det samtidigt som en hel omläggning.
Värre tycker jag är rännan då jag tolkar det som att den är ovanför huset och den skulle jag inte känna mig särskilt trygg under I längden. Det behöver inte nödvändigtvis vara panik men en lösning med en ränna helt i papp är mycket säkrare men också ganska mycket jobb så då kanske det blir rimligare att ta det samtidigt som en hel omläggning.
Tog in en ett proffs för att kunna fatta ett beslut, vi tog upp två hål: visade sig vara 4 lager och snustorr råspånt. Så.. blir att riva bort allt och byta om 3-4 år.
Klicka här för att svara