Har en Munters ComDry M190Y i krypgrunden, funkar bättre än min gamla MG90, men nu är det dags att byta filter o jag klarar inte av det trots att jag följer instruktionsboken (tryck filterhållaren neråt, fäll ut hållaren). Hållaren går att trycka nedåt, men helt omöjligt att fälla utåt.. Nån som vet vad jag gör för fel?
Hej,S SSo skrev:Har en Munters ComDry M190Y i krypgrunden, funkar bättre än min gamla MG90, men nu är det dags att byta filter o jag klarar inte av det trots att jag följer instruktionsboken (tryck filterhållaren neråt, fäll ut hållaren). Hållaren går att trycka nedåt, men helt omöjligt att fälla utåt.. Nån som vet vad jag gör för fel?
Har samma bekymmer.
Har du löst hur man byter filtret?
Okej,S SSo skrev:
Skriv gärna om/när du får reda på hur man byter filter. I instruktionsboken för 190-modellen visas ju en modell som ser annorlunda ut typ 170-modellen. Tycker dom borde visa rätt modell iallafall
Hej igen,
tack vare din fråga förstod jag att det inte var fel på min avfuktare..
Så jag mailade supporten på Munters o fick ganska snabbt ett svar.
Har nu varit nere i krypgrunden o bytt filter, så inklippt svar nedan funkar för mig, hoppas det hjälper dig med!
För att få tillbaka hållaren var det sen bara att trycka den tillbaka.
---[Supportsvar]-----
Lossa filterhållaren genom att försiktigt bryta upp den med hjälp av en mejsel el. liknande i följande ordning:
Har nu varit nere i krypgrunden o bytt filter, så inklippt svar nedan funkar för mig, hoppas det hjälper dig med!
---[Supportsvar]-----
Lossa filterhållaren genom att försiktigt bryta upp den med hjälp av en mejsel el. liknande i följande ordning:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Toppen!S SSo skrev:Hej igen,
---[Supportsvar]-----
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Bra jobbat.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden