4 009 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
Byta filter i aggregat
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 165 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 165 inlägg
Fast jag hävdar motsatsen, nu vet jag inte hur det ser ut hos TS men hos mig så är det bara en lucka k köket och bakom sitter aggregatet. Sen om man inte vet vad man ska titta efter så blir det ju svårare men kommer åt lätt brukar man göra.
Har man ingen aning om hur anläggningen ser ut eller blir upplyst var den sitter så är det ju inte lätt att kolla. Står det ingen om den i mäklarannonsen eller beskrivs till/frånluft utan några mer detaljer så är det ju lite svårare. Om säljaren eller mäklaren inte nämner något specifikt så förutsätter man ju att anläggningen är komplett - annars kan ju säljaren ha brustit i sin upplysningsplikt som inte nämner att fläktanläggningen inte fungerar som det ska.
Får se hur det blir... tänkte fixa en ny kåpa och jag hittar bara fläktwoods kåpa anpassad för agregatet för 3000 kr. Finns inga billigare alternativ? Alla billiga jag kollat har fläkthålet till höger men aggets är på vänster.
Kan någon utifrån bilden jag bifogat (RDKG aggregat) visa någon modernare variant jag skulle kunna ersätta den med? Vill få bättre luft i huset, tystare motor samt ett fräschare aggregat som jag kan koppla en modern fläktkåpa till vid renovering av kök. Helst något budgetalternativ som funkar hyggligt ändå. Önskar få en bild av vad ett sådant kostar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden