4 183 läst · 6 svar
4k läst
6 svar
Hur lossa filtret på gammal köksfläkt? Och hur byta kolfilterkassett?
Fläkten är en Cylinda Popular. Kan också utläsa "Futurum Spisfläkt och Type 817 E. Gissningsvis 25-30 år eller äldre.
1. Jag förstår inte hur jag ska få loss det runda filtret på undersidan av fläkten för att kunna rengöra det. Kanske är jag för försiktig. Vet någon hur man lossar den "runda plattan".
2. Kolfilterkassetten ser ut som den skulle behöva bytas ut. Jag tolkar det som att det är en plastkassett med kolfilter i. Kan man byta ut hela kolfilterkassetten eller är det själva kolfiltret i kassetten som ska bytas ut?
Tyvärr finns inte förra ägaren att fråga., så nu hoppas jag på att någon annan känner till gamla fläktar och kan tipsa mig
1. Jag förstår inte hur jag ska få loss det runda filtret på undersidan av fläkten för att kunna rengöra det. Kanske är jag för försiktig. Vet någon hur man lossar den "runda plattan".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2. Kolfilterkassetten ser ut som den skulle behöva bytas ut. Jag tolkar det som att det är en plastkassett med kolfilter i. Kan man byta ut hela kolfilterkassetten eller är det själva kolfiltret i kassetten som ska bytas ut?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyvärr finns inte förra ägaren att fråga., så nu hoppas jag på att någon annan känner till gamla fläktar och kan tipsa mig
vill du ta fläkthjulet så går det lätt att lossa de synliga skruvarna och få bort hela plåten, se upp för rinnande fett dock hela plåten brukar vara täckt av dettaV val skrev:
Tänker du sälja denV val skrev:Fläkten är en Cylinda Popular. Kan också utläsa "Futurum Spisfläkt och Type 817 E. Gissningsvis 25-30 år eller äldre.
[bild]
[bild]