- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Moderator
· Stockholm
· 57 954 inlägg
Ang. hylstången. Hornbach säljer en tång för typ 150 kr om jag minns rätt, de har även ett stort sortiment av ändhylsor.
Ja, även om det är vanligt så krävs det ju också att det är vanligt att man kontinuerligt tar ut omkring den ström som kabeln är specad för. Om man t.ex. drar RK 6mm2 internt i en elcentral som är avsäkrad 16-20A så kan rätt många kardeler gå av innan det blir nån risk för varmgång.Bo.Siltberg skrev:
Va, finns sådana över huvud taget?Bo.Siltberg skrev:Ja, den typen av naken skruvskalle utan mothåll på sidorna borde förbjudas :@, speciellt i stickkontakter etc som lekmän får byta. Jag har tidigare tvinnat kardelerna i dessa fall och lagt den som ett U runt skruven men aldrig blivit nöjd med resultatet... Återigen, en lösning här kan vara en ringkabelsko om det får plats, alternativt slänga denna kontakt och köpa en annan.
Jag tror att det är klassikern som ser ut som en sockerbit. Jag har aldrig fattat varför de är runda invändigt? Framförallt borde alla sådana ha skyddsbleck...
Moderator
· Stockholm
· 57 954 inlägg
Tror det är dags att stänga den här tråden nu, har drivit iväg en del.
Produkter som diskuteras i tråden