820 läst ·
5 svar
820 läst
5 svar
Byta till eluttag
Nej och nej.M mikaelte skrev:
Ned största sannolikhet har du haft 400V på elementen och ingen nolla framdragen. Behöver du fråga så tillkalla en elektriker för jobbet
Produkter som diskuteras: "spänningsprovare"
Spänningsmätare
Spänningsmätare, även kända som spänningsprovare, är verktyg som används för att fastställa om en elektrisk krets är "live", det vill säga om den har spänning. De kan användas för att testa allt från hushållsuttag till
Läs mer
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Sitter det element där nu så kolla om det står vilken spänning de går på, det brukar stå på elementet.
Uttag är normalt en sämre lösning än fast anslutning. Enda fördelen är väl att man lättar kan byta om de går sönder och att man kan dra ut sladden temporärt om man vill nyttja uttaget till en dammsugare eller dyligt.
16 A är inte standard att säkra uttag med, så det skulle jag inte göra utan att veta vad jag gör.
Uttag är normalt en sämre lösning än fast anslutning. Enda fördelen är väl att man lättar kan byta om de går sönder och att man kan dra ut sladden temporärt om man vill nyttja uttaget till en dammsugare eller dyligt.
16 A är inte standard att säkra uttag med, så det skulle jag inte göra utan att veta vad jag gör.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden