Den stora klumpen på bilden har en drivaxel som går igenom och delarna ska kunna röra sig oberoende av varandra, men nu hade det tydligen kleggat ihop, så lite wd40 i springorna och ruckade lite som kom den igång. Men nu vägrar den istället att spela skivorna, först lägger den ner skivan lydigt på tallriken, sänker pickupen, men lyfter den sedan för att ställa tillbaka skivan i magasinet. Så, två steg framåt och ett bakåt :)

Nåt knas var det med kontakter när skivan är slutspelad, håller man isär dem så går pickupen ner på skivan och det ser ut som det ska. Men, nu kom inget ljud!!! Då visar det sig att nålen på något vis lossnat och försvunnit :(

Du ser , det kan vara flera orsaker till att något , bra att det gick att spreja loss lite sen det med lägen på microbrytare eller annat kan var klurigt att hitta.

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Du ser , det kan vara flera orsaker till att något , bra att det gick att spreja loss lite sen det med lägen på microbrytare eller annat kan var klurigt att hitta.
Ja, jag hitta en film på jotob där en visade på det vanligaste felet på en Rock-Ola var just att fettet i mekaniken blev som ett lim så allt fastnade. Men nu måste jag hitta en nål som passar, det verkar svårt det också :)

Kan du utläsa någon text på armen ? kan stå på undersidan, kan synas med spegel och lampa.. kan även vara en koppling till snurrverket och borde stå på undersidan. Själva avdelningen för att spela tallrik/arm. Förstärkare brukar man kunna ha vad som helst till en gramofon . och är nog en del för sig och plattbyte för sig.

J jonaserik skrev:
Kan du utläsa någon text på armen ? kan stå på undersidan, kan synas med spegel och lampa.. kan även vara en koppling till snurrverket och borde stå på undersidan. Själva avdelningen för att spela tallrik/arm. Förstärkare brukar man kunna ha vad som helst till en gramofon . och är nog en del för sig och plattbyte för sig.
Hittar ingen text alls. Mailat två "jukeboxställen" i Sverige jag hittat på nätet om andra grejer före helgen, men får inga svar. Får nog försöka leta nål utrikes också :(

Beställt en liknande nål på chans, så nu längtar man till leveransen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.