7 914 läst ·
17 svar
8k läst
17 svar
Byta blandare, samma standard på kopplingar?
Gängtejp !? Köp nya packningar så skall skräp som gängtejp inte behövas, Gängtejp pasar på trädgårdsslangar och tryckluft kopplingar skulle det läcka med nya packningar så använd lin och Locherpasta det håller en livstid och tätar mer med tiden.berisen skrev:
Ah där ser man. Trodde det var samma typ av gängor och sådär på 150/160. Ska mäta igen men rätt säker på att det är 160.
Tänker jag rätt att det bara är att skruva bort muttrarna som håller blandaren och sen dit med den nya? Lite tätning i form av lin eller gängtejp kanske vore på sin plats också såklart. Men annars är det ganska rätt fram? Dvs allt man ser som sitter ”innanför muttern” mot väggen kan jag behålla?
Förmodligen så räcker det med nya packningar och en ordentlig rengöring för att det skall bli helt tätt.
Som sagt, jag har väldigt dåligt koll på hur man bör göra med sånt här så därför var det bäst att kolla här först. Kändes vettigt i mitt huvud att täta men då ger jag tusan i detD droopy skrev:Gängtejp !? Köp nya packningar så skall skräp som gängtejp inte behövas, Gängtejp pasar på trädgårdsslangar och tryckluft kopplingar skulle det läcka med nya packningar så använd lin och Locherpasta det håller en livstid och tätar mer med tiden.
Förmodligen så räcker det med nya packningar och en ordentlig rengöring för att det skall bli helt tätt.
Just nu har faktiskt den på något automagiskt vis slutat att läcka så det hela blev lite mindre akut nu. Då hinner jag leta ny blandare i lugn och ro
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden