17 330 läst ·
20 svar
17k läst
20 svar
Byta automtasäkring?
Kanske jag är lite finkänslig. Men känns inte helt ok att uppmuntra en som är helt grön på elkopplingar att byta automatsäkring i en elcentral. Vill de sig illa så blir det glappkontakt och hela centralen/huset brinner upp!
Kostar under en tusenlapp att låta en elektriker byta. Skippa en kväll på krogen så har du fixat finansieringen!
Kostar under en tusenlapp att låta en elektriker byta. Skippa en kväll på krogen så har du fixat finansieringen!
ofta måste man släppa på fasskenan, men följd av att MK/RK trillar ner, eller att det blir dålig kontakt.
Samt att det är trångt mellan fasskena och den andra raden säkringar.
Borde vara större utrymme mellan säkringsraderna...
/R
Samt att det är trångt mellan fasskena och den andra raden säkringar.
Borde vara större utrymme mellan säkringsraderna...
/R
ja och med rot-avdraglir det under 500ingen, och då är det definitivt värt det om man inte vet hur man ska gå tillväga.Rrrrr skrev:Kanske jag är lite finkänslig. Men känns inte helt ok att uppmuntra en som är helt grön på elkopplingar att byta automatsäkring i en elcentral. Vill de sig illa så blir det glappkontakt och hela centralen/huset brinner upp!
Kostar under en tusenlapp att låta en elektriker byta. Skippa en kväll på krogen så har du fixat finansieringen!![]()
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Jag bytte två idag. Tog 15 minuter. Tror inte chefen debiterar 1000:- 
C10 motsvarar inte Trög gängsäkring. Jämför diagrammen för deras invertidskaraktäristikStener skrev:
Man kan inte säkra 13A hur som helst om man ska följa gällande dimensioneringsregler.
Redigerat:
Klicka här för att svara