Hej!

Jag tänkte byta ut 12v spottarna ("lite lätt") i köket till led men jag känner det lite omständigt att finna rätt saker. Främst spot/hållare för 65mm hål men även tryckknapp. Är det någon som känner igen utrustningen och eventuellt kan vägleda mig.
Kökstak med 12V halogenspottar och tryckknapp för byte till LED.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En närbild på en elektrisk transformator-etikett med tekniska specifikationer för bytte från halogen till LED-spotlights.
Skapa konto
Två spotlights mot en kakelvägg, en med svart och en med vit mitt, som syns slitet och i behov av byte.
Skapa konto

Önskemål:
Byta ut befintligt 12v halogen till led.
Spot/hållare för 65mm hål, gärna vit, denna kanske
Byta drivdon
Byta tryckknapp samt bekräfta att tryckknapp finns annars får jag fundera på rotdosa.

Drivdon är lokaliserade. De är inkopplat med stickpropp i ett skåp.

Trycknappen är förmodligen denna. 66mm i diameter stämmer men jag har svårt att finna den i någon webbshop. Finns iofs hos smarthem för dryga 320spänn.. Man kanske har switchat över till att använda mer standard såsom dosa och återfjädrande tryckknapp istället?

Blir det för meckigt får jag ringa in elektrikern men eftersom det är 12v så vill jag gärna se över mina valmöjligheter.

• Rostfri tryckknapp Push med återfjädrande dimmerfunktion och anslutningskabel, på vit bakgrund.
    Skapa konto
Varför byter du inte bara ljuskällan till led?

I InsidersUnited skrev:
Varför byter du inte bara ljuskällan till led?
Av många anledningar men visst jag kan ta det stegvis..

Först ljuskällan och trafo då jag tar för givet att nuvarande trafo endast är för halogen och inte synkar väl med LED

De flesta gamla trafos klarar fint att tända ledlampor, om det går att dimma brukar vara lotteri.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.