Hej!
Jag tänkte byta ut 12v spottarna ("lite lätt") i köket till led men jag känner det lite omständigt att finna rätt saker. Främst spot/hållare för 65mm hål men även tryckknapp. Är det någon som känner igen utrustningen och eventuellt kan vägleda mig.
Önskemål:
Byta ut befintligt 12v halogen till led.
Spot/hållare för 65mm hål, gärna vit, denna kanske
Byta drivdon
Byta tryckknapp samt bekräfta att tryckknapp finns annars får jag fundera på rotdosa.
Drivdon är lokaliserade. De är inkopplat med stickpropp i ett skåp.
Trycknappen är förmodligen denna. 66mm i diameter stämmer men jag har svårt att finna den i någon webbshop. Finns iofs hos smarthem för dryga 320spänn.. Man kanske har switchat över till att använda mer standard såsom dosa och återfjädrande tryckknapp istället?
Blir det för meckigt får jag ringa in elektrikern men eftersom det är 12v så vill jag gärna se över mina valmöjligheter.
Jag tänkte byta ut 12v spottarna ("lite lätt") i köket till led men jag känner det lite omständigt att finna rätt saker. Främst spot/hållare för 65mm hål men även tryckknapp. Är det någon som känner igen utrustningen och eventuellt kan vägleda mig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Önskemål:
Byta ut befintligt 12v halogen till led.
Spot/hållare för 65mm hål, gärna vit, denna kanske
Byta drivdon
Byta tryckknapp samt bekräfta att tryckknapp finns annars får jag fundera på rotdosa.
Drivdon är lokaliserade. De är inkopplat med stickpropp i ett skåp.
Trycknappen är förmodligen denna. 66mm i diameter stämmer men jag har svårt att finna den i någon webbshop. Finns iofs hos smarthem för dryga 320spänn.. Man kanske har switchat över till att använda mer standard såsom dosa och återfjädrande tryckknapp istället?
Blir det för meckigt får jag ringa in elektrikern men eftersom det är 12v så vill jag gärna se över mina valmöjligheter.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 534 inlägg
Varför byter du inte bara ljuskällan till led?
Medlem
· Västra Götaland
· 3 534 inlägg
De flesta gamla trafos klarar fint att tända ledlampor, om det går att dimma brukar vara lotteri.
Klicka här för att svara