Byggahus.se

Byggprogram 2019: Delta i bygg-TV

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 612 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
    I "Fuskbyggarna" får den som deltar byggfelen åtgärdade och i "Det sitter i väggarna" får man hjälp med att gräva fram husets historia. Vi pratade med en familj som deltagit i ett byggprogram och listar aktuella program att söka till för att delta 2019.

Du kan läsa artikeln här: Byggprogram 2019: Delta i bygg-TV

2. T
    Husägare · Stockholm · 4 178 inlägg

twoody

Husägare
    Det roliga är att jag har flera kollegor som varit och fixat fusk efter fuskbyggarnas och arga snickarns program.

• Laddar…
  3. Marlen Eskilsson
    Administrator · Skåne · 6 500 inlägg

Marlen Eskilsson

Administrator
    Spännande! Vem står för notan då?

4. T
    Husägare · Stockholm · 4 178 inlägg

twoody

Husägare
    Det var inte kunden iallafall. Det var inga jätte fel tror det var hängrännor på ett tak och sen var det någon puts på något annat hus.
    Och i ett program kommer ej ihåg vilket det var så plockade dom ner saker efter programmet var slut, finishen var bara för tv.

• Laddar…
  5. harry73
    bra på allt · Skåne · 13 467 inlägg

harry73

bra på allt
    Hos oss är det barnen som står för anmälan att delta i tv program. Senaste gången var fixa rummet, som också är ett byggprogram(ish)

6. Marlen Eskilsson
    Administrator · Skåne · 6 500 inlägg

Marlen Eskilsson

Administrator
    Har ni fått napp någon gång?

7. harry73

harry73

bra på allt
    Ja och senaste gången var fixa rummet. Det var för några år sen. :cool:

• Laddar…
  8. Krilleman
    Plumber · Södermanland · 13 292 inlägg

Krilleman

Plumber
    Det var uppe på tapeten för några år sen. Jag tror det vara "design prylarna" som visas upp som inredning som plockades bort efter inspelning i en Kanal5-produktion om jag minns rätt.

9. Dan_Johansson
    Allvetare · Västra götaland · 5 262 inlägg

Dan_Johansson

Allvetare
    Fräckt! Enda byggprogrammet det inte finns något negativt att säga om .. (y) (förutom att den förra programledaren (tjejen) var bättre än den nya (killen):)).

Får man veta vad det blev för rum?:cool:

10. Mikael_L
    Medlem · 41 260 inlägg
    Den allra första tjejen tyckte jag var absolut bäst.
    Ingen påklistrad hejfriskig hurtighet, utan bemötte ungdomarna på ett rätt vuxet vis. Uppskattas åtminstone av mig, och troligtvis många ungdomar.
    Allt behöver inte bli bollibompafierat.

11. harry73

harry73

bra på allt
    Vi föräldrar knappt träffade programledarna. Det var ett första samtal, men inte därefter.
    Filmteamet kom när vi hade åkt till jobbet och var borta innan vi kom hem igen. De delar där vi var med på bild filmades antingen första eller sista dagen (hela inspelningen tar en vecka) och då var programledarna inte med.

• Laddar…
  12. Snailman
    Medlem · Västra Götaland · 4 893 inlägg

Snailman

Medlem
  13. KnockOnWood
    Grundstött · Halland · 27 756 inlägg

KnockOnWood

Grundstött
  14. Dheri
    Husägare · Värmland · 884 inlägg

Dheri

Husägare
    Visst är det ett barnprogram, men det är också ett program som fokuserar på själva bygget. Även om avsnitten bara är fem minuter långa gissar jag att det visas ungefär lika mycket bygge som i de andra byggprogrammen. Där går i min mening alldeles för mycket tid till matlagning, relationer, produktplaceringar och flams och trams.Jag ser gärna fler program liknande SVT:s Bygga hus, fast anpassade för vuxen publik.Jag tror t.ex. att många här på forumet såg på Cowboykåken med stor behållning.

15. Snailman
    Medlem · Västra Götaland · 4 893 inlägg

Snailman

Medlem
    Jag har sett väldigt många olika byggprogram, men det är väldigt få som verkligen visar hur byggjobbare verkligen gör. När de gör grunden så har jag ju kollat ett antal i verkligheten, men när jobbet flyttar inomhus, går det ju inte längre att se.

För mig som till 95 % byggt/bygger två hus egenhändigt, inklusive grävjobb, stomresning och även lyft på takstolarna själv på senaste huset, och då bara haft hjälp gjutardagen, och med ränndalen, och med elen och en del rörmokeri, så vill man ju gärna se hur det brukar göras. Och jag har ju idag inte någon större nytta av barnprogrammet, men innan jag började bygga, så hade det varit bra att kolla på just dessa program. Man måste kolla väldigt många timmar på typ arga snickaren innan man sett en bråkdel av vad den här serien visar.

Om man inte bygger så mycket själv utan mest anlitar folk så har man ju mindre nytta av programmen.

Ska kolla upp cowboykåken, kan ha laddat ner programmet men inte tittat ännu?

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.