Nordea.
Jag skulle tro att kreditivräntan är beroende av hela den ekonomiska situationen hos låntagaren och därför är svår att jämföra rakt av. Vi har som sagt blivit erbjudna 1,55% och 2000 kr i avgift som vi får tillbaka om vi lägger slutfinansieringen hos Nordea. Jag hade hoppats komma ned mot 1,40% men det verkar svårt. Kan tillägga att vi inte är kunder hos Nordea idag.
Jag är inte heller kund hos nordea idag, har swedbank idag. Har inte en krona i lån eller något annat på kredit, inga betalningsanmärkningar och jag och min sambo tjänar ca 700-800tkr ihop. Om inte det räcker för banken så vet jag inte..
Rikstäckande kan jag inte hålla med om när mitt lokala bankkontor aldrig hört talas om så låg ränta på byggkreditiv. Har fått uppgifter av dom att standard kreditivränta är 2,50-2,75% och att 2% som jag blivit erbjuden är väldigt bra...jhenrikj skrev:
Visst skillnaden mellan 1,55 och 2% kommer att innebära ca 400:- i månaden för mig så det är inga astronomiska summor men trots allt mina surt förvärvade pengar..
Avtalet ligger på Nordeas Intranet så det är bara att be dem kolla om de inte tror dig. Sen spelar det väl mindre roll vad just det avtalet säger om du inte bygger med LB-hus.DanielMAN skrev:Rikstäckande kan jag inte hålla med om när mitt lokala bankkontor aldrig hört talas om så låg ränta på byggkreditiv. Har fått uppgifter av dom att standard kreditivränta är 2,50-2,75% och att 2% som jag blivit erbjuden är väldigt bra...
Visst skillnaden mellan 1,55 och 2% kommer att innebära ca 400:- i månaden för mig så det är inga astronomiska summor men trots allt mina surt förvärvade pengar..
Klicka här för att svara