Någon som har erfarenhet av detta? Insåg att det är så pass billigt att jag skulle kunna lägga det i min hyresetta som för tillfället har plastmatta. Men hur pass bra är det, trots att kostnaden bara blir ca en tusenlapp vill man ju att det ska vara värt besväret
Någon som har erfarenhet av detta golv? http://www.byggmax.se/golv/laminatgolv/laminatgolv-ek-promo-3-stav-p13523
Redigerat:
Tack för svar, men funderar på varför det skulle vara samma kvalité, ditt golv hade ju trots allt över dubbla priset... De enda bilderna som finns är ju 3d-renderingar på hemsidan men där ser man tydligt skarven efter var tredje "stav", alltså mellan golvplattorna. Tror ni fallet är så även i verkligheten?
Tror den större prisskillnaden ligger i att mitt golv har en fejkad yta ( man passar på att ta några kronor till )theCarl skrev:Tack för svar, men funderar på varför det skulle vara samma kvalité, ditt golv hade ju trots allt över dubbla priset... De enda bilderna som finns är ju 3d-renderingar på hemsidan men där ser man tydligt skarven efter var tredje "stav", alltså mellan golvplattorna. Tror ni fallet är så även i verkligheten?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag köpte ett annat 39kr golv från byggmax för 4 år sedan till kontoret, skillnaden mot dyrare golv som jag upplevde det var tjockleken, har nu köpt ett för ca 200kr/m då vi flyttat till hus, och skillnaden vi märker av är att det finns struktur på golvet (känns/ser lyxigare ut).
Jag har lagt just detta golv i ett gästrum/ kontor. Upplever att det är helt ok, speciellt med tanke på priset.
Nu är det ju inte så mycket slitage på det med tanke på att rummet används ganska sporadiskt, så hållbarheten på längre sikt kan jag egentligen inte uttala mig om...
Skarvarna syns inte alls lika mkt som på illustrationerna, och golvet är lite ljusare i verkligheten.
Nu är det ju inte så mycket slitage på det med tanke på att rummet används ganska sporadiskt, så hållbarheten på längre sikt kan jag egentligen inte uttala mig om...
Skarvarna syns inte alls lika mkt som på illustrationerna, och golvet är lite ljusare i verkligheten.
Förra ägaren slängde in detta golv i huset för att piffa till lite innan försäljning så det har ju några år på nacken nu men det repas väldigt lätt och tycker inte om att skuras.
Kan nu inte ladda upp bilder via min iPhone men kan ordna lite bilder när grabben slutat titta på Dora utforskaren
Kan nu inte ladda upp bilder via min iPhone men kan ordna lite bilder när grabben slutat titta på Dora utforskaren
Klicka här för att svara