Enkel fråga. Om man får bygglov, måste man starta bygget innom 2 år och så färdigställs innom 5 år. Frågorna är:
1. Hur mycket måste vi göra för att det ska anses som uppstartat innom 2 år?
2. Kan vi vänta nästan 2 år och sen bygga i 5 år innan det är klart? Dvs nästan totalt 7 år från bygglovet.

På förhand tack!
 
Finns inte direkta krav på vad som bör vara påbörjat. Men en bra tumregel är att grunden bör vara påbörjad.

Det ska vara klart inom 5 år, inte 2+5. Men kontrollen är mycket varierande.
 
  • Gilla
Hosse
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.