2 220 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Bygglov och servitut
Hej alla!
Vi undrar hur nära en servitutsväg man får bygga om vägen ligger på ens egen tomt, samt hur högt man får bygga där.
Tack
Vi undrar hur nära en servitutsväg man får bygga om vägen ligger på ens egen tomt, samt hur högt man får bygga där.
Tack
en kuggfråga ;D eller...
Vems är vägen?
Jag tror Ni kan bygga upp till vägen, om ni nu vill det. Men är det traktorer med redskap som också använder vägen, är det kanske lämpligt att ni håller er någon meter in.
Men det finns nog anledning att ni kollar upp först, så att det inte en dag planeras för ett nytt villaområde längre ut på vägen, då kan denna bli mer trafikerad vad det lider.
Vems är vägen?
Jag tror Ni kan bygga upp till vägen, om ni nu vill det. Men är det traktorer med redskap som också använder vägen, är det kanske lämpligt att ni håller er någon meter in.
Men det finns nog anledning att ni kollar upp först, så att det inte en dag planeras för ett nytt villaområde längre ut på vägen, då kan denna bli mer trafikerad vad det lider.
Det var ett senario jag funderade över.
Tänk att du har en granne som har servitut att kommat till sin tomt via en väg som går rakt igenom din tomt. Kan du då bygga två hus på vars en sida om vägen utan att bry dig om att vara 4,5m ifrån.
Tänk att du har en granne som har servitut att kommat till sin tomt via en väg som går rakt igenom din tomt. Kan du då bygga två hus på vars en sida om vägen utan att bry dig om att vara 4,5m ifrån.
Klicka här för att svara