Hur söker man bygglov för en utfällbar balkong, ritar man in den i infällt läge som ett vanligt fönster eller i utfällt läge? Den kommer väl huvudsakligen att vara i infällt läge (genomsnitt på 24h).

Se http://www.bloomframe.com/index.php

Redigerat:
Jag tror det bästa är att rita den i båda positionerna.
Häftig idé för de som inte lider av svindel.

Tycker det verkar ytterst opraktiskt.. Iaf till det jag vill ha den till, sitta på en stol o ta ngt o dricka i kvällssolen. Att inte kunna stänga till innåt är inte heller praktiskt i pollen-tider tex. Att putsa glas så fort man gått ut barfota... Vara rädd för att repa glaset...
Men, klart ballt iaf.. :) Ring kommunen o fråga om bygglov. Det blir ju även en fråga om hur konstruktionen fungerar om man frågar om bygglov skulle jag tro.

Pris?

Hur funkar den isoleringsmässigt en svensk vinter?

Tanken var att det kanske skulle vara lättare att få bygglov om det räknades som vanligt fönster. Hur är det för andra flyttbara objekt tex markiser kontra skärmtak, bod kontra bod på hjul?

Jag bor i en bostadsrätt och föreningen undersöker om det är möjligt att bygga balkonger. Så detta skulle kanske vara en bra backup om det inte finns möjlighet för vanliga balkonger.

Angående isolering så var det för glaset: "U value 1,2 W/m²K", har inga uppgifter på priset ännu.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.