ParGu skrev:
Självklart ska jag diskutera frågan med dem, men först vill jag vet VAD som gäller.
Så bra. Jag fick nämligen intrycket av att det var precis tvärtom och ville hjälpa dig att undvika tråkigheter.

"Jag lyfter inte frågan med grannen om det inte behövs"

...eller så bor jag på andra sidan spaljén ;)
 
"Lättast är kanske att fråga grannen."

Fråga grannen om vad som gäller...? Nej, då vill jag veta vad som gäller från "objektiva" källor innan jag tar upp diskussionen om mina planer.

Om du bor på andra sidan spaljén så vet du ju att vi varken är eller vill bli ovänner :-)
 
Nja, jag tänkte väl snarare att du skulle fråga honom om det är okej. Tycker han det så kan du ju i princip skita i vad som gäller och smälla upp din "spaljé".

Tycker han inte att det är okej så är det fortfarande reglerna som gäller. Oavsett om du frågade först eller inte.
 
Tänk också på att en spaljé som sitter precis i tomtgräns blir omöjlig att underhålla utan att beträda grannens tomt vilket är osmidigt, och ganska ohyfsat mot grannen som får en sida åt sitt håll som riskerar att bli misskött.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.