19 361 läst ·
18 svar
19k läst
18 svar
Bygglov för stensättning och spaljé?
Så bra. Jag fick nämligen intrycket av att det var precis tvärtom och ville hjälpa dig att undvika tråkigheter.ParGu skrev:
"Jag lyfter inte frågan med grannen om det inte behövs"
...eller så bor jag på andra sidan spaljén
"Lättast är kanske att fråga grannen."
Fråga grannen om vad som gäller...? Nej, då vill jag veta vad som gäller från "objektiva" källor innan jag tar upp diskussionen om mina planer.
Om du bor på andra sidan spaljén så vet du ju att vi varken är eller vill bli ovänner
Fråga grannen om vad som gäller...? Nej, då vill jag veta vad som gäller från "objektiva" källor innan jag tar upp diskussionen om mina planer.
Om du bor på andra sidan spaljén så vet du ju att vi varken är eller vill bli ovänner
Nja, jag tänkte väl snarare att du skulle fråga honom om det är okej. Tycker han det så kan du ju i princip skita i vad som gäller och smälla upp din "spaljé".
Tycker han inte att det är okej så är det fortfarande reglerna som gäller. Oavsett om du frågade först eller inte.
Tycker han inte att det är okej så är det fortfarande reglerna som gäller. Oavsett om du frågade först eller inte.
Tänk också på att en spaljé som sitter precis i tomtgräns blir omöjlig att underhålla utan att beträda grannens tomt vilket är osmidigt, och ganska ohyfsat mot grannen som får en sida åt sitt håll som riskerar att bli misskött.
Klicka här för att svara