4 044 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Bygglov för sovloft?
Undrar om man behöver bygglov att bygga sovloft/mindre rum på bef. vind? Detta gäller bostadsrätt.
Har läst lite om bygglov men vet inte riktigt hur jag ska tolka förändringarna som kräver bygglov. I fall det skulle behövas, finns det några generella krav och regler för att bygga sovloft/mindre rum på vind?
Har kontaktat byggnadsnämnden för ett tag sen och tjejen jag pratade med skulle föra frågan vidare. Men ingen har hört av sig än.
Har läst lite om bygglov men vet inte riktigt hur jag ska tolka förändringarna som kräver bygglov. I fall det skulle behövas, finns det några generella krav och regler för att bygga sovloft/mindre rum på vind?
Har kontaktat byggnadsnämnden för ett tag sen och tjejen jag pratade med skulle föra frågan vidare. Men ingen har hört av sig än.
Du ändrar användningsområde så troligen ja.
Faran med eventuell mörkare färg på detta är väl mer det med försäkringar och vid eventuell försäljning.
/Kent
Faran med eventuell mörkare färg på detta är väl mer det med försäkringar och vid eventuell försäljning.
/Kent
volvo skrev:
Jag behöver alltså bara skicka in en bygganmälan och inte bygglov (Utsidan ska inte ändras)?
Men samtidigt ändrar jag användningsområde som "snickarboden" säger och då behövs bygglov. Vilket av dessa påstående är korrekta?
(Har fortfarande inte fått några generella svar från byggnadsnämnden)
Klicka här för att svara