1 980 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Bygglov för återställande
Tidigare ägare har satt in en ful altandörr där det tidigare satt fönster, detta finns bygglov på. Behöver jag bygglov för att återställa och sätta tillbaks det gamla fönstret?
tack på förhand
tack på förhand
Ja du behöver bygglov för att ändra igen då du ändrar fasaden. Att det sett ut så tidigare gör det inte lovligt bara att det troligen finns äldre ritning att återanvända.
Sen beror det väl lite på hur länge sen ändringen gjorts och om nån vet att den är slutförd och om det finns bilder och bevis på att åtgärden slutfördes osv men ska allt vara helt korrekt så blir det att ansöka om bygglov för att ändra från dörr till fönster.
Bästa är ju att maila din kommun med fastighetsbeteckning och allt och fråga dom hur dom ser på saken , då har du ju även ett skriftligt svar om hur dom ser på saken.
Sen beror det väl lite på hur länge sen ändringen gjorts och om nån vet att den är slutförd och om det finns bilder och bevis på att åtgärden slutfördes osv men ska allt vara helt korrekt så blir det att ansöka om bygglov för att ändra från dörr till fönster.
Bästa är ju att maila din kommun med fastighetsbeteckning och allt och fråga dom hur dom ser på saken , då har du ju även ett skriftligt svar om hur dom ser på saken.
P polaris78 skrev:Ja du behöver bygglov för att ändra igen då du ändrar fasaden. Att det sett ut så tidigare gör det inte lovligt bara att det troligen finns äldre ritning att återanvända.
Sen beror det väl lite på hur länge sen ändringen gjorts och om nån vet att den är slutförd och om det finns bilder och bevis på att åtgärden slutfördes osv men ska allt vara helt korrekt så blir det att ansöka om bygglov för att ändra från dörr till fönster.
Bästa är ju att maila din kommun med fastighetsbeteckning och allt och fråga dom hur dom ser på saken , då har du ju även ett skriftligt svar om hur dom ser på saken.
Tack
Klicka här för att svara