9 579 läst ·
31 svar
10k läst
31 svar
Bygghemma.se säkert? + Badrumsspegel billig eller dyr?
Jag håller med om att det kommer mycket skadat gods från i princip alla! Fraktbolagen måste behandla varorna väldigt illa. Jag tar emot ganska mycket paket på jobbet, och en del paket ser ut som om någon har hoppat på dom. Måste säga att DHL är värst.JockeBohlin skrev:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
shadowfire skrev:Precis som många skriver så tror folk oftast felaktigt att BH är en butik med eget lager och att de handlar från butiken, men t.ex. hur saker och ting emballeras, fraktas och även hanteras sett till reklamation osv, styrs i mångt och mycket av vad du handlar och vilken underleverantören är. Två helt olika produkter kan ge helt olika upplevda erfarenheter alltså.
De positiva erfarenheter jag har från siten, har varit pga snabb och bra leverans från de faktiska leverantörerna bakom t.ex. Ebeco. De negativa erfarenheter jag har från Bygghemma har varit när något blivit försenat, vid reklamation samt strul med fraktkedjor i sig där det blivit lite tokigt. Det har löst sig i slutänden iaf, men varit lite meckigare just då de är mellanhand och alltid behöver "få återkomma" och "kolla upp" saker och ting.
Värt att också tänka på - vilket jag blev varse om - är att gör man en stor order av produkter som i sin tur skickas från flera olika företag, så är det inte EN försändelse man får alltså utan flera. Både jag och DHL-chaffisen höll på att bli tokiga då han fick köra förbi med ett kolli om dagen i en veckas tid (och jag fick åka från jobbet för att passa paketleveranser varje dag). Chaffisen undrade varför jag inte hade beställt allt på en och samma gång, men det var ju precis det jag hade gjort - det var en enda beställning på X antal byggvaror för badrummet.
Ja precis, och jag fick tom leverans från två olika fraktbolag samma dag! och den ena leveransen kunde jag få dem att leverera samtidigt med samma bil, den ena fick jag sms förslag när det skulle levereras och det andra låg ett brev i brevlådan att jag skulle ringa dem när jag ville ha leverans. Allt beställt genom bygghemma de två leveranserna från berodde på att det ena var lagervara och den andra beställningsvara, men de levererades samma dag från lagret /lagren.
Klicka här för att svara