Hej på er,

Tittar på badrumsinredning och har två frågor:

1) När det gäller badrumsspegel, är det någon vidare skillnad på en dyr eller billig? Vi funderar på Svedbergs Forma 100 för c.a. 4500 kr eller om vi kan hitta en billigare variant med belysning upp och nertill. Är kvalitén någon skillnad? Länk här.

2) Är det säkert att köpa inrdning på bygghemma.se? Köper vi Svedbergs kommodpaket där sparar vi 2000 kr. vvsochbad.se har även de billigare pris än vår lokala leverantör.

Tackar för svar!

/Klih

Jag personligen kommer aldrig handla på den sidan mer. Att försöka reklamera är en mardröm, dels är det i princip omöjligt att få kontakt, dels har de man väl lyckas få tag på ingen aning om annat än vilket väder det är ute.

• Gilla
Stroker och 1 till
  • Laddar…
Okej, detta gäller bygghemma.se eller vvsochbad.se?

Snailman
Jag har väl handlat för ca 30k där, 6 -7 olika grejor, inte varit några problem mer än att de glömt att skicka med en sak i paketet från tillverkaren, men jag ringde tillverkaren direkt och de skickade delarna som fattades (var inte bygghemmas fel alltså) De brukar väl ha 5% eller 10% extra ett par gånger per år och då blir de lite svåra att motstå.

Har handlat en del där, lite ytterbelysning, kommod, takfönster å lite annat och det har gått fort och så.

Enda var takfönstrena som tog lite tid pga att det inte var lagervara, sen så klantade leverantören sig så det blev ytterligare fördröjning. Men bygghemma fixade trots att det inte var deras fel även om det resulterade i 3 samtal till dem. Dock Inga problem att få kontakt med :)

Köpt spegelskjutdörrar där och det gick helt ok för deras del. Tre dörrar kraschade i frakt men det är ju inte deras fel, dåligt emballaget från tillverkaren Resulterade ju i lite väl lång väntan men då tillverkaren får göra om samma dörr 3ggr så tar det lite tid.

Jag har handlat duschdörrar och blandare där till ett badrumsprojekt. Det funkade bra och allt kom hem helt så jag har inte behövt utvärdera deras kundtjänst.
Något att tänka på är att de inte har något eget lager utan allt skickas direkt från tillverkarnas lager så deras utlovade leveranstider ska man ta med en stoor skopa salt. Det kanske står 3-5 dagar men i själva verket har de ingen aning om hur lång tid det kan ta eller om produkten i själva verket är slutsåld. Beställ i god tid innan som det är så att en hantverkare ska komma och montera prylarna åt dit.
Jag handlar mest på K-rauta som finns nära så det är smidigt om något måste bytas. De har dessutom ofta kampanjer (Badrumsveckor nu) eller klubbkvällar med 20% på allt.

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Stuff skrev:
Jag handlar mest på K-rauta som finns nära så det är smidigt om något måste bytas. De har dessutom ofta kampanjer (Badrumsveckor nu) eller klubbkvällar med 20% på allt.
Kan tipsa om att du får bättre pris om du går via deras "personal shopper" så länge du köper mer än enstaka prylar. Vi fick runt 25 % avdrag på allt i somras. Kul också att de tog fastpris på leverans och inbärning, mindre kul att det ringde en ensam kvinna från fraktbolaget som undrade hur hon skulle lyckas bära in 7 pallar med keramik och inredning på en halvtimme. De fick göra ett omtag nästa dag...

Har handlat wc x 2 (hafa o svedbergs tror jag det var), en duschdörr/glas, handdukstork och lite annat smått.. funkade utmärkt. Har för mig att leveransen på en av grejerna tog lite tid (inte värre än andra ställen), men de andra sakerna som "fanns i lager" kom inom nån vecka..

Fick också fel termostat till handdukstorken, inga problem med reklamation eller support.. hade en ny på två dagar och fick behålla den andra.

Jag tror man kan ha tur eller otur på alla butiker, online och irl..
Man är glad varje gång något funkar som det ska!

Beställde ett frysskåp på bygghemma.se, fann sedan skåpet lokalt till en billigare peng (demoex) så jag köpte det istället och ringde då och avbeställde min order hos bygghemma.

Så långt allt väl trodde jag. En vecka senare får jag ett mail om att nu är min beställning skickad. Jag kontaktar dem genast och förklarar saken att jag ju redan avbokat den order. Kundtjänst hittar samtalet i loggen, men inget om någon avbeställning. Hur som helst så skulle de ordna avbeställningen.

Fint tänkte jag nu är det väl klart. Nej nej, någon dag senare får jag meddelande om att budfirman har leverans till mig och vill boka en tid för den. Jag ringer åter igen kundtjänst som inte heller denna gång kan finna att ordern är avbokad. Men den här gången skulle de minsann se till att den blev avbokad och att leveransen skulle gå tillbaka, de skulle direkt ta kontakt med budfirman och ordna det.

Några dagar senare ringer budfirman och undrar när jag kan ta emot leveransen. Jag förklarar saken och de har minsann inte hört något om någon retur eller avbokning. Ytterligare ett samtal till kundtjänst, och nu är jag förbannad, så jag håller dom kvar i luren tills jag fått en skriftlig bekräftelse på mail att min order nu är avbokad. Då först verkar det ha gått igenom.

Sedan tog det ytterligare två månader och 4 samtal att få tillbaka pengarna för frysen. Så aldrig mer, spelar ingen roll hur billiga dom är.

Bygghemma.se brukar gå bra. Dock ska man veta att om det strular är de jobbiga att ha att göra med. Det känns som det är flera leverantörer i flera led. Jag har bla. returnerat en 250kg snöslunga efter en massa strul (leveranstid, tillverkningsfel mm) men jag fick tillbaka pengarna iallafall så det blåser en inte.

En lustig detalj i sammanhanget är att jag beställde en WC stol från Vvsochbad.se och en blandare från Bygghemma.se ungefär samtidigt. De kom med samma leverans från Dahl (som förövrigt har egen utkörning och inte är som ett normalt speditionsföretag).

• Gilla
WaldenWoods
  • Laddar…
Jag har bara bra erfarenheter av bygghemma.se. Reklamerat en trafo till spottar och en duschblandare (2ggr) utan problem. Alla leveranser har kommit i tid! Så bara bra ord om dom.

Mvh Patrick

Jag har också handlat där utan problem vid två tillfällen.

Aldrig mer bygghemma strular hela tiden och leveransdatumen är ett skämt.
Man ringer och dom erbjuder 5% på nästa köp.
Nej två gånger med strul och sitta i telefon får räcka.

Det är oftast någon typ av risk att köpa på dessa billiga näthandlare.
T.ex när jag köpte en Ifö Sign toalettstol med inbyggnadsmodul av badshop.se så kom toalettstolen ganska omgående med lastbil så jag var tvungen att vara hemma från jobbet.
Sen dröjde det flera veckor innan inbyggnadsmodulen kom och jag återigen fick vara hemma från jobbet.

Så jag hade 2 dagars "frånvaro" från jobbet samt grejer stående utan att kunna göra något med dom. Så blir det när det skall säljas maximalt billigt.

Sen skall det noteras att jag jobbar hemifrån med enkelhet samt att det inte var någon större brådska...men ändå

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.