Byggahus.se

Byggfusk och slarv kostar hundratals miljoner varje år

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 417 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
  2. AndersMalmgren
    Renoverare · Stockholm · 7 563 inlägg

AndersMalmgren

Renoverare
    Nu kommer "Det är kundens fel"-anhängarna snart. "Men du måste beställa att golvbrunnen ska installeras korrekt"

3. L
    Medlem · Norrbotten · 1 985 inlägg

Lutte

Medlem
    Hade det funnits mer beställarkompetens så hade nog många badrum klarat sig utan anmärkning

4. 13th Marine
    Lökodlare · Trelleborg · 8 818 inlägg

13th Marine

Lökodlare
    Hade det funnits mer tjänsteleverantörskompetens så hade nog många badrum utan anmärkning samt att det hade funnits fler nöjda kunder.

5. D
    Anonym

Doing

Anonym
    Tur att det finns så många usla hantverkare. Tur att dom aldrig kommer på överenskommen tid. Tur att deras arbete alltid blir mycket dyrare än uppskattat. Tack vare detta gör jag allt själv, billigare, bättre och ibland också snabbare.

Tack kära hantverkare, tack vare detta blev er kompetens också min.

6. Villa vista
    Allvetare · Stockholm · 1 537 inlägg

Villa vista

Allvetare
    Hantverkare i Sverige är kassa. Så mycket byggfusk och Arn-anmälningar, missnöjda kunder. De enda som är sämre är polska hantverkare, enligt de Svenska allså.

7. T
    Husägare · Stockholm · 4 063 inlägg

twoody

Husägare
    En golvbrunn kan få en anmärkning om den är 2mm sned monterad men den kan fortfarande användas utan några som helst problem

8. A
    Medlem · Skåne · 136 inlägg

AronD

Medlem
    Jag undrar vilka kostnader som orsakas av överdrivna regler, att folk river upp hela badrum och bygger om dom för att en golvbrunn är sned eller rör går för nära vägg kontra kostnaderna som orsakas av faktiska skador pga allvarligare fel.

9. Elkludde
    Medlem · Halland · 2 257 inlägg

Elkludde

Medlem
    Om våtutrymme skall klara en besiktning utan anmärkning måste beställaren avtala detta med hantverkaren/entreprenören ,och då till ett pristillägg på kanske 20 k

10. P
    Medlem · Östergötland · 181 inlägg

Per_2014

Medlem
    Inför krav på att använda fast monterade helgjutna låga "duschkar", så som man ofta gör nedåt i Europa. Helt vansinnigt att stå och duscha mot träbjälklag, oavsett tätskikt enligt min mening.

11. M
    Anonym

MaxPax

Anonym
    Hus med gummistomme kanske vore något...

12. N
    Medlem · Örebro · 1 511 inlägg

Nils82

Medlem
    Det bästa vore om hantverkarna sögs upp i rymden............å sen blir allting svart. (Ni vet, som i Yrrol-filmen)

13. Villa vista
    Allvetare · Stockholm · 1 537 inlägg

Villa vista

Allvetare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.