1 601 läst ·
13 svar
2k läst
13 svar
Byggfusk och slarv kostar hundratals miljoner varje år
På konsumentens sida
· 3 683 inlägg
9 000 golvbrunnar per år får anmärkning vid besiktning, och en ny rapport visar att det är en kostsam historia.
Du kan läsa artikeln här: Byggfusk och slarv kostar hundratals miljoner varje år
Du kan läsa artikeln här: Byggfusk och slarv kostar hundratals miljoner varje år
Renoverare
· Stockholm
· 21 228 inlägg
Nu kommer "Det är kundens fel"-anhängarna snart. "Men du måste beställa att golvbrunnen ska installeras korrekt"
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 061 inlägg
Hade det funnits mer tjänsteleverantörskompetens så hade nog många badrum utan anmärkning samt att det hade funnits fler nöjda kunder.
Tur att det finns så många usla hantverkare. Tur att dom aldrig kommer på överenskommen tid. Tur att deras arbete alltid blir mycket dyrare än uppskattat. Tack vare detta gör jag allt själv, billigare, bättre och ibland också snabbare.
Tack kära hantverkare, tack vare detta blev er kompetens också min.
Tack kära hantverkare, tack vare detta blev er kompetens också min.
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
Hantverkare i Sverige är kassa. Så mycket byggfusk och Arn-anmälningar, missnöjda kunder. De enda som är sämre är polska hantverkare, enligt de Svenska allså.
Jag undrar vilka kostnader som orsakas av överdrivna regler, att folk river upp hela badrum och bygger om dom för att en golvbrunn är sned eller rör går för nära vägg kontra kostnaderna som orsakas av faktiska skador pga allvarligare fel.
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
Klicka här för att svara