4 804 läst · 7 svar
5k läst
7 svar
Bygger containerhus och inreder som musikstudio
På konsumentens sida
· 2 940 inlägg
Bo i ett hus av återvunna containrar, kan det vara något? Marc och Therese tänker inrätta sin musikstudio i ett containerhus som består av två containrar som byggs ihop.
Du kan läsa artikeln här: Bygger containerhus och inreder som musikstudio
Du kan läsa artikeln här: Bygger containerhus och inreder som musikstudio
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 360 inlägg
Jättekul och spännande projekt!
Om inte studiobygget redan är påbörjat, vill jag gärna tipsa om att en kylcontainer inte isolerar ljud speciellt bra. Ljud- och värmeisolering fungerar på olika sätt. Om ljudisoleringen är viktig skulle jag överväga att byta till stål dito.
I all välmening / Björn
Om inte studiobygget redan är påbörjat, vill jag gärna tipsa om att en kylcontainer inte isolerar ljud speciellt bra. Ljud- och värmeisolering fungerar på olika sätt. Om ljudisoleringen är viktig skulle jag överväga att byta till stål dito.
I all välmening / Björn
Hej!Björn Melander skrev:
Tack för infon, vet redan om det, lite fel formulerat i texten egentligen. Att de redan var isolerade hade endast med värmen att göra, ljudet tar vi hand om senare. 🙂
Containers som byggmaterial har massor av nackdelar.
Dessutom är detta ju inte ens en riktig container utan en traileröverbyggnad för kylfrakt som man monterat av.
Nackdelen med dylika lösningar är precis som gäst skriver att de inte behöver vara material som är byggda för att människor ska vistas i dem.
Styvhet och belastningtålighet är dessutom inte alls konstruerade på samma sätt som ett hus.
Dessutom är detta ju inte ens en riktig container utan en traileröverbyggnad för kylfrakt som man monterat av.
Nackdelen med dylika lösningar är precis som gäst skriver att de inte behöver vara material som är byggda för att människor ska vistas i dem.
Styvhet och belastningtålighet är dessutom inte alls konstruerade på samma sätt som ett hus.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 604 inlägg
Skulle vara kul om red kunde göra en uppföljningen och höra hur det har funkat, om de bor kvar osv.
Vad är stål ditoBjörn Melander skrev: