Det är inomhustemperaturen som visas. Vad man kommer upp i när det är riktigt kallt ute får visa sig med tiden men det hänger mycket på hur välisolerat garaget är tänker jag och om det är direkt sol eller mulet såklart. Det är inte som solcellerna att det ger energi av ströljuset när det är moln i vägen utan det behöver vara direkt solljus, då går fläkten och det blåser varmluft.

• Gilla
oas
  • Laddar…
23 grader i går kväll och 18 grader i morse i garaget med 11grader ute.

Vid mulet väder som det har varit senaste dagarna ger den ingenting. Fläkten går aldrig igång en mulen dag.

Däremot vid direkt sol har jag hittills fått en garagetemperatur på 25,8grader som max.

Det är ett bra komplement till exempelvis en LLVP alltså. Man täcker ju dom fina dagarnas energibehov då åtminstone. :)

Du får rapportera lite hur det blir i vinter, när det är riktigt kallt ute.

Hur har den fungerat under vintern?

P PeGe Stockholm skrev:
Hur har den fungerat under vintern?
Den har fungerat bra under vintern och gett tillskottsvärme så fort solen skiner. Är det mulet är den inte igång.

Under sommaren har jag haft ventilerna i garaget öppet och värmen har inte varit över 26 grader inne vad jag vet även fast den varit spänningssatt hela tiden. Har inte behövt täcka över den alltså.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.