Byggde hus med en byggbeskrivning

1k läst  8 svar

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 8
    I den lilla byn Kungsör i västra Mälardalen byggde Gunilla och Stefan hus med hjälp av släkt, vänner, Byggahus forum och en byggbeskrivning från Svenskt Trä. Inköp av tjänster höll de nere på ett minimum.

Du kan läsa artikeln här: Byggde hus med en byggbeskrivning

2. E
    Anonym
    Skrivet av: Niklas Edelström

Intressant att ni byggde utifrån byggbeskrivningar! Jag har själv tittat på byggbeskrivningar när jag byggt mitt hus, en mycket bra källa till kunskap. Om folk visste till hur mycket lägre kostnad man kan bygga ett sitt hus om man är beredd att göra en del själv och, som ni är inne på, ifrågasätta konventioner som får folk att betala alldeles för mycket.

3. E
    Anonym
    Skrivet av: Uffe

Trevligt att ni fått det hus ni önskade.
    Vad ni än gör, lägg inte era surt förvärvade pengar på en "Ispinne", för det är precis vad namnet säger, en ispinne, som man kan ha till groggen.
    Den har mycket dålig verkningsgrad, oavsett vad förespråkarna påstår.
    Det är otroligt manipulativ marknadsföring som ligger bakom denna bluff.
    Räkna själv ut vad som händer när det nu fryser på, på "Ispinnen"
    Is isolerar.
    Varför skall man avfrosta sin frysbox?
    Jo, Is isolerar.
    Men vist det går ju att sälja konserverad gröt.
    Mvh
    Uffe. En som kan värmepumpar

4. T
    Anonym
  5. G
    Anonym
    Usch så tråkigt hus.

6. M
    Anonym
    Lever man ett intressant liv så gör det inget att man bor i ett tråkigt hus :)

7. kontorsråttan
    Medlem Nivå 6
    Är kopparrör sämre än aluminium & plaströr?

8. Tomture61
    Självbyggare · Nivå 9
    Kopparrör till driksvatten är inte optimalt ur hälsosynpunkt.Sen är ju frågan vad som håller längst ,kostnad.

9. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Det är inte hela sanningen, kopparrören tillför koppar till kroppen men studier visar att det är inom de nivåer som kroppen faktiskt behöver. Koppar i sig är inte farligt, men både för lite och för mycket intag kan vara skadligt.

Dessutom verkar kopparrören bakteriedödande, till skillnad mot plaströren.

Så det är inte riktigt så svart och vitt ;)

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: