A
A astarmo skrev:
Jag var bara allmänt nyfiken. Jag har givetvis pratat med byggaren och föreslagit att vi går halva vägen var så att det känns ok för båda.
Givet din inställning i tråden hoppas jag antingen han ber dig fara åt hvete eller drar ut på processen riktigt långt och sedan segbygger, med långa pauser för mellanjobb, med asdålig kvalitet.

• Gilla
Mr perfekt och 1 till
  • Laddar…
A astarmo skrev:
Jag var bara allmänt nyfiken. Jag har givetvis pratat med byggaren och föreslagit att vi går halva vägen var så att det känns ok för båda.
Det kommer oavsett inte kännas ok för båda. Att istället här gå skilda vägar kommer nog kännas bättre.

Demmpa Demmpa skrev:
[länk]

[länk]

[länk]

[länk]

En offertgivare behöver inte stå för offerten om svar inkommer efter skälig betänketid.

Vad är ”skälig betänketid”?
Kanske ”enligt praxis i branschen”

Svarar man efter offertens giltighetstid så blir det en ”oren accept”, å en ”oren accept” betraktas som en ny offert å den kan originaloffertgivaren (företagaren) antingen acceptera eller avvisa.
Precis, det enda som är relevant rent juridiskt är frågan om TS svarat på offerten inom skälig tid. I frågan om reklamationer har HD ansett att två månader är skäligt, men att det bör avgöras från fall till fall. Då branschpraxis verkar vara en månad så kanske två månader hade varit en ok tid för TS att acceptera offerten. Sex månader är knappast inom skälig tid.

TS kan självklart dra frågan till Tinget men det kommer att kosta pengar, ta tid och sannolikt leda till att TS förlorar.

• Gilla
stefancrs
  • Laddar…
M
A arpearp skrev:
Givet din inställning i tråden hoppas jag antingen han ber dig fara åt hvete eller drar ut på processen riktigt långt och sedan segbygger, med långa pauser för mellanjobb, med asdålig kvalitet.
Här har vi en sån kund INGEN vill ha,när det ska betalas så är det fel på allt o det ska prutas o prutas i värsta loppis style

• Älska
  • Gilla
Toffelhjälten och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.